Geniusz

Z Wiedźmińska Wiki

Geniusze - stworzenia zamieszkujące Płaszczyzny żywiołów (Woda, Ogień, Ziemia i Powietrze). Mimo, iż Wymiary te są niedostępne dla zwykłego śmiertelnika, niektórzy potężni magowie są w stanie schwytać geniusza i zmusić go do posłuszeństwa co daje magowi wielką moc.

Rodzaje Geniuszy[edytuj | edytuj kod]

Ważniejsze postaci[edytuj | edytuj kod]

(...) Wracając do geniuszy, są ich cztery rodzaje, tak jak cztery są Płaszczysny. Istnieją d'jinni, istoty powietrzne, maridy, związane z żywiołem wody, ifrity, które są geniuszami Ognia, i d'ao, geniusze Ziemi...
Ostatnie życzenie, str. 256

(...) geniusz (..) to żywy zbiornik energii magicznej. Czarownik, mając geniusza na zawołanie, może te energię ukierunkowywać w postaci zaklęć. Nie musi mozolnie ciągnąć Mocy z Natury, robi to za niego geniusz. Wówczas moc takiego czarodzieja jest ogromna, bliska wszechmocy...

Ostatnie życzenie, str. 256

Geniusze (...) to istoty złośliwe i przewrotne. Nie lubią takich, co pakują je do butli i każą przesuwać góry. Robią wszystko, by uniemożliwić wypowiedzenie życzeń, a spełniają je też w sposób trudny do opanowania i przewidzenia. Niekiedy dosłownie, trzeba więc uważać, co się mówi. Aby zaś geniusza ujarzmić, trzeba żelaznej woli, stalowych nerwów, silnej Mocy i niemałych umiejętności.

Ostatnie życzenie, str. 257

Z dzbanka (..) buchnął czerwony, świetlisty dym. (...) Dym zatętnił, skupił się w nieregularną kulę wiszącą na wysokości głowy poety. Kula przybrała kształt karykaturalnej, beznosej głowy z wielkimi ślepiami i czymś w rodzaju dzioba. Głowa miała około sążnia średnicy.

Ostatnie życzenie, str. 222

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Tylko Geniusze Powietrza są w stanie spełnić 3 życzenia właściciela, po wypowiedzianej woli odlatuje do swego Wymiaru. Spełnione życzenie przez geniusza ma wielką moc jakiej nie posiadają nawet magowie, potrafią np. zamienić wiedźmina w człowieka.
  • Każdy z geniuszów ma swój wymiar, który zamieszkuję.
  • Geniusze Ziemi zamieszkują Wymiar Ziemi a nie planetę.