Garstang

Z Wiedźmińska Wiki

Garstang - pałac znajdujący się na Wyspie Thanedd, gdzie odbył się słynny zjazd czarodziejów. Poza tym, w Garstangu trwają obrady czarodziejów, na drugi dzień po bankiecie. Jest to część tradycji takich spotkań. Mury Garstangu są obłożone silną aurą i blokadą antymagiczną, co zawdzięcza się czarodziejce Ninie Fioravanti. Proces nakładania bariery zajął jej blisko rok pracy.

Nietrudno się domyślić, że Yennefer jedzie na zjazd czarodziejów, zwołany na początek lipca do Garstangu na wyspie Thanedd.

Czas pogardy, str. 37

- Profesor... - powiedział w zamyśleniu. - Heimo Kantor i Krótki Yaxa. Zakatrupieni przez wiedźmina. W Anchor, na trakcie wiodącym do Gors Velen, czyli na Thanedd, do Garstangu... A Lwiątko nie żyje?

Czas pogardy, str. 47

Od niepamiętnych czasów Thanedd należy jednak do czarodziejów. Blisko czubka, tam, gdzie te lśniące kopuły, znajduje się pałac Garstang. Tam za parę dni rozpocznie się wielki zjazd magików.

Czas pogardy, str. 68

Przeklęci więc są czarownicy i bliski jest dzień gniewu, w którym ogień z niebios zniszczy ich plugawą wyspę! Runą wówczas mury Loxii, Aretuzy i Garstangu, za którymi właśnie zbierają się ci poganie, by swe knowania obmyślać! Runą te mury...

Czas pogardy, str. 71

W dole szumiało morze, wyspa Thanedd stała wśród białej piany przyboju. Fale rozbijały się o mury Loxii znajdującej się dokładnie pod nimi. Loxia skrzyła się od świateł, podobnie jak Aretuza. Górujący nad nimi kamienny blok Garstangu był natomiast czarny i wymarły

Czas pogardy, str. 137

To taka tradycja. W towarzystwie kilku delegatów udamy się tam, w górę, do Garstangu. Tam, w specjalnie przygotowanej sali, będziemy radzić. Reszta zaczeka w Aretuzie na nasz powrót i na nasze decyzje.
- Obrady w Garstangu, w wąskim gronie, to także tradycja?
- Jak najbardziej. Długa i podyktowana względami praktycznymi. Zdarzało się, że obrady czarodziejów były burzliwe i dochodziło do dość aktywnej wymiany poglądów. Podczas jednej z takich wymian piorun kulisty uszkodził koafiurę i suknię Niny Fioravanti. Nina, poświęciwszy na to rok pracy, obłożyła mury Garstangu nieprawdopodobnie silną aurą i blokadą antymagiczną. Od tamtej pory w Garstangu nie podziała żadne zaklęcie, a dyskusje przebiegają spokojniej.

Czas pogardy, str. 138

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Garstang to małe miasto w Anglii.