Gardic

Z Wiedźmińska Wiki

Gardic - król Temerii, syn Geddesa. Poślubił Vulpię, ksiżniczkę Brugge. Był to związek typowo dynastyczny, uzgodniony przez rodziców, zawarty wbrew woli obojga młodych. Gardic nigdy nie zaakceptował Vulpii jako małżonki. Choć traktował ją przyzwoicie i uprzejmie, choć bardzo dbał o pozory i ceremoniał, ba, nawet obdarzył z obowiązku wobec niej i kraju synem i następcą tronu, Goidemarem, nie było tajemnicą, że miłości szuka w zupełnie innych okolicach. Gardic miał liczne faworyty i miłośnice, ale trzeba oddać mu honor - żadnej nigdy nie pozwolił na poważniejsze wtrącanie się w sprawy państwowe.

Najsłynniejszą i najtrwalszą faworytą króla była urodziwa markiza Carezza Charbonneau. Była mężatką - tytuł markiza mąż jej otrzymał właśnie za to, że był taktowny i "niczego nie zauważał". Problem zaczął się, gdy Carezza zaszła w ciążę. Na bękarta w rodzie markiz nie chciał przymykać oka, bękartowi ani myślał zostawiać majątku. Ale szczęliwie urodziła się dziewczynka, którą i tak dla uciszenia plotek prędko oddano do szkoły czarodziejek w Aretuzie. Dziewczynka zasłynęła potem jako Leticia Charbonneau, rektorka Aretuzy.

- A gdy królewicz Goidemar, syn starego króla Gardika, szedł do boju przeciw insurgentom diablicy Falki, wojsko temerskie właśnie pod jego znakiem, pod godłem linii walczyło i walne odnosiło przewagi. I gdy Goidemar tron po ojcu odziedziczył, na pamiątkę owych przewag i dla cudownego ocalenia żony i dziatek z rąk wrażych herbem królestwa ustanowił trzy lilie srebrne w polu czarnym.

Pani Jeziora, str.
Władcy Temerii historyczny herb władców Temerii historyczny herb następców tronu Temerii

poprzedni herb Temerii aktualny herb Temerii

DezmodGeddesGardicGoidemarCedricGriffinBienvenu La LouveMedellFoltest
Królowe i książęta-małżonkowie
VinifridaVulpia z BruggeRiannonAdda z CidarisBerengaria ThyssenClarissa z ToussaintRagbard z EllanderHugo z RiviiSancia z Sodden
Inni członkowie dynastii temerskiej
Maria PulcheriaLeticia CharbonneauAmavetFionaAdda TemerskaAdda BiałaBussy La ValetteAnais La Valette