Gael

Z Wiedźmińska Wiki
Gael

Tw3 journal gael locked.png

Tw3 journal gael.png

Szczegóły
Rodzaj
Wampiry
Odmiany
Katakan
Występowanie
Oxenfurt
Podatności
Księżycowy Pył
Czarcia Purchawa
Olej przeciw wampirom
Znak Yrden
Znak Igni
Składniki
Mutagen z katakana
Trofeum z katakana
Kieł wampira
Mniejszy niebieski mutagen
Dodatkowe
Deargdeith
Klucz do kryjówki katakana

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Bestiariusz[edytuj | edytuj kod]

Ugryzienie wampira... I mocna woń alkoholu.
–Geralt z Rivii
Wbrew temu, co się powszechnie sądzi, potwory nie są jednakie. Niczym ludzie, mają unikalne charaktery, preferencje i słabości. Dobrym na to przykładem jest katakan, który żerował na mieszkańcach Oxenfurtu. Być może ze względu na częste kontakty z uniwersytecką młodzieżą, ów wampir przejawiał wyjątkowy apetyt na krew zaprawioną mocnym alkoholem – a także wszelkiej maści błyskotki.

Wysokoprocentowa dieta najwyraźniej służyła wampirowi. Był bowiem niezwykle silny, szybko regenerował utracone zdrowie, jego pazury wywoływały silne krwawienie – a jakby tego wszystkiego było mało, potrafił rozmyć się w powietrzu, by potem pojawić się za plecami przeciwnika i zadać znienacka zabójczy cios. Całe szczęście, przed tymi zdradzieckimi atakami można osłonić się Znakiem Quen, a z pomocą Yrden – schwytać potwora w pułapkę.
Aby zwabić wampira, wiedźmin wykorzystał preferencje potwora i odpowiednio się zaprawił, zamiast eliksirów wypijając przed walką znaczną ilość taniego wina. Nieco utrudniło to może wyprowadzanie celnych ciosów, ale wiedźmin w końcu pokonał katakana – a następnego dnia zmagał się już nie z potworami, lecz potwornym kacem.