Góry Sine

Z Wiedźmińska Wiki
Places Blue mtns.png

Góry Sine - pas górski zamieszkiwany przez Wolne Elfy, obejmujący pogranicza m.in. Lyrii, Aedirn, Kaedwen, Dol Blathanna i Gór Ognistych. Przedstawicielką Wolnych Elfów jest Ida Emean aep Sivney. Elfy zamieszkujące Góry Sine łączą się w niewielkie grupy, gdzie przywództwo obejmuje najbardziej charyzmatyczny osobnik.

W Górach Sinych wydobywa się niewielkie ilości kopalin, głównie węgla i mniej szlachetnych metali.

Góry Sine zamieszkują elfy, które broniąc się przed ludzkimi najeźdźcami, zostawały spychane coraz bardziej na wschód aż, w końcu, zostały zepchnięte na tereny dzisiejszego Aedirn, do jedynego, istniejącego już państwa elfów – Dol Blathanna. Tam, pod Shaerrawedd, elfia młodzież stoczyła krwawą walkę z ludzkimi najeźdźcami i ponieśli druzgocącą klęskę. Elfy, które uznały, że stawianie dalszego oporu ludziom nie ma sensu, a za żadną cenę, nie chciały się z nimi asymilować, uciekły w Góry Sine, gdzie mimo głodu i niedostatku, w końcu mogą żyć, według swoich praw i zasad.

Ważniejsi mieszkańcy[edytuj | edytuj kod]

Od Gór Sinych po Bremervoord krążą po lasach elfie komanda, to już nie mała partyzantka, to wojna.

Krew elfów, str. 202

Mówi się o ataku na wolne elfy z Dol Blathanna i Gór Sinych.

Krew elfów, str. 231