Góry Sine

Z Wiedźmińska Wiki
COA Góry Sine.png

Góry Sine - pas górski zamieszkiwany przez Wolne Elfy, obejmujący pogranicza m.in. Lyrii, Aedirn, Kaedwen, Dol Blathanna i Gór Ognistych. Przedstawicielką Wolnych Elfów jest Ida Emean aep Sivney. Elfy zamieszkujące Góry Sine łączą się w niewielkie grupy, gdzie przywództwo obejmuje najbardziej charyzmatyczny osobnik.

Opis[edytuj | edytuj kod]

W Górach Sinych wydobywa się niewielkie ilości kopalin, głównie węgla i mniej szlachetnych metali[potrzebny przypis]. Góry Sine zamieszkują elfy, które broniąc się przed ludzkimi najeźdźcami, zostawały spychane coraz bardziej na wschód aż, w końcu, zostały zepchnięte na tereny dzisiejszego Aedirn, do jedynego, istniejącego już państwa elfów – Dol Blathanna. Pod Shaerrawedd w Kaedwen, elfia młodzież pod przywództwem Aelirenn, stoczyła krwawą walkę z ludzkimi najeźdźcami i poniesła druzgocącą klęskę. Elfy, które uznały, że stawianie dalszego oporu ludziom nie ma sensu, a za żadną cenę, nie chciały się z nimi asymilować, uciekły w Góry Sine, gdzie mimo głodu i niedostatku, w końcu mogą żyć, według swoich praw i zasad.

Herb[edytuj | edytuj kod]

Nieoficjalny herb Gór Sinych inspirowany był elfim herbem który występował niegdyś na planszy Scoia'tael w Gwincie, oraz barwami przedstawionymi na karcie komandos z Gór Sinych

Znane Elfy[edytuj | edytuj kod]

Od Gór Sinych po Bremervoord krążą po lasach elfie komanda, to już nie mała partyzantka, to wojna.

Krew elfów, str. 202

Mówi się o ataku na wolne elfy z Dol Blathanna i Gór Sinych.

Krew elfów, str. 231

Grafika[edytuj | edytuj kod]