Franciszek Bedlam

Z Wiedźmińska Wiki
Franciszek Bedlam
Tw3 journal bedlam.png
Module
|- Informacje
Przydomek / pseudonim(y)
Król Żebraków
Rasa
Człowiek
Płeć
Mężczyzna
Kolor oczu
Brązowy
Tytuł(y)
Jeden z Wielkiej Czwórki
Przynależność
Wielka Czwórka
Niepostrzeżeni
Syndykat
Profesja
Boss Półświatka
Pochodzenie
Novigrad

Franciszek Bedlam alias "Król Żebraków" to jeden z czterech bossów Novigradzkiego półświatka wraz z TasakiemSigim Reuvenen oraz Skurwielem Juniorem. Podczas poszukiwań Triss Merigold, Geralt trafia do Zgniłego Gaju, siedziby Króla Żebraków oraz miejsca, gdzie schronienia szukają żebracy jak i magowie oraz alchemicy.

Bedlam jest człowiekiem pragmatycznym, co było ważną cechą przy jego stylu zarządzania - wszelkiej maści złodzieje, włóczędzy, ulicznicy i żebracy nie tylko zbierali informacje, plotki i wieści ale także gwarantowali zysk z drobnych kradzieży, paserstwa i haraczy.

Sam Franciszek ironicznie namaścił się na Króla Żebraków, ponieważ szydził z koronowanej władzy. Nie można mu odmówić też trzeźwego umysłu i dobrego serca - pomimo chęci zysków, gardził fanatyzmem łowców czarownic i nikomu pomocy nie odmawiał.

Gwint[edytuj | edytuj kod]

Wolne Miasto Novigrad od niemal dwóch wieków szczyciło się niezależnością od koronowanych głów, co czyniło tytuł przybrany przez Franciszka Bedlama nieco prześmiewczym. Król Żebraków był człowiekiem pragmatycznym, co przydawało się w jego profesji – to jest zarządzaniu siatką złodziei, żebraków, proszalnych dziadów i zwykłych uliczników.

Dzięki swym kontaktom miał dostęp do najnowszych plotek i ciekawych informacji, a prowizje od zarobków „poddanych” zapewniały całkiem godziwe przychody jego „królestwu”
Jednocześnie Franciszek gardził fanatyzmem i uprzedzeniami, co sprawiało, że z jego protekcji korzystali często czarodzieje, ścigani przez łowców czarownic i redański wywiad.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Filmy[edytuj | edytuj kod]