Franciszek Bedlam

Z Wiedźmińska Wiki
Franciszek Bedlam
Tw3 journal bedlam.png
Module
|- Informacje
Przydomek / pseudonim(y)
Król Żebraków
Rasa
Człowiek
Płeć
Mężczyzna
Kolor oczu
Brązowy
Tytuł(y)
Jeden z Wielkiej Czwórki
Przynależność
Wielka Czwórka
Niepostrzeżeni
Syndykat
Profesja
Boss Półświatka
Pochodzenie
Novigrad

Franciszek Bedlam alias "Król Żebraków" to jeden z czterech bossów Novigradzkiego półświatka wraz z TasakiemSigim Reuvenen oraz Skurwielem Juniorem. Podczas poszukiwań Triss Merigold, Geralt trafia do Zgniłego Gaju, siedziby Króla Żebraków oraz miejsca, gdzie schronienia szukają żebracy jak i magowie oraz alchemicy.

Bedlam jest człowiekiem pragmatycznym, co było ważną cechą przy jego stylu zarządzania - wszelkiej maści złodzieje, włóczędzy, ulicznicy i żebracy nie tylko zbierali informacje, plotki i wieści ale także gwarantowali zysk z drobnych kradzieży, paserstwa i haraczy.

Sam Franciszek ironicznie namaścił się na Króla Żebraków, ponieważ szydził z koronowanej władzy. Nie można mu odmówić też trzeźwego umysłu i dobrego serca - pomimo chęci zysków, gardził fanatyzmem łowców czarownic i nikomu pomocy nie odmawiał.

Galeria

Gwint

Dziennik

Wolne Miasto Novigrad od niemal dwóch wieków szczyciło się niezależnością od koronowanych głów, co czyniło tytuł przybrany przez Franciszka Bedlama nieco prześmiewczym. Król Żebraków był człowiekiem pragmatycznym, co przydawało się w jego profesji – to jest zarządzaniu siatką złodziei, żebraków, proszalnych dziadów i zwykłych uliczników.

Dzięki swym kontaktom miał dostęp do najnowszych plotek i ciekawych informacji, a prowizje od zarobków „poddanych” zapewniały całkiem godziwe przychody jego „królestwu”
Jednocześnie Franciszek gardził fanatyzmem i uprzedzeniami, co sprawiało, że z jego protekcji korzystali często czarodzieje, ścigani przez łowców czarownic i redański wywiad.

Zadania

Filmy