Folan

Z Wiedźmińska Wiki
Folan
Tw3 journal folan.png
Folan
Module
|- Informacje
Rasa
Człowiek
Płeć
Mężczyzna
Kolor włosów
Blond
Kolor oczu
Niebieski
Narodowość
Skellige
Przynależność
Klan Tuirseach

Folan – postać występująca w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Jest przyjacielem Hjalmara Krzywogębego i jego towarzyszem wyprawy przeciwko lodowemu gigantowi. Niestety po tym jak grupa Hjalmara się rozbiła, Folan został schwytany przez trzy trolle, które postanowiły ugotować go żywcem na obiad. Geralt może go odszukać i spróbować uratować.

Po akcji ratunkowej Geralta, ten z wdzięczności postanawia mu pomóc poszukać Hjalmara, będzie wspierał wiedźmina za pomocą swego łuku. Po znalezieniu go, informują go, że nikt więcej nie przeżył. Hjalmar jest poruszony, ale dalej zamierza zabić lodowego giganta. Folan wspiera go wraz z Geraltem i opcjonalnie Vigim Pomyleńcem w walce przeciwko poszukiwanemu potworowi. Wszyscy ocaleni wracają do Kaer Trolde. Folan też może pomóc w Kaer Morhen w walce przeciw Dzikiemu Gonowi.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Na wezwanie Hjalmara do odbicia Undvik odpowiedziało wielu dzielnych wyspiarzy. Jednym z nich był serdeczny druh i przyjaciel z lat dziecięcych, Folan, syn Ulfa. Pochodzący z klanu Tuirseach śmiały żeglarz i zawołany łucznik bez wahania przyłączył się do niebezpiecznej wyprawy.

Zakończyłaby się ona dlań fatalnie, gdyby nie zimna krew i opanowanie wiedźmina, który uratował Skelligijczyka z łap trolli, wygrywając jego życie w grze w zagadki.
Folan dowiódł kunsztu łuczniczego, walnie przyczyniając się do zwycięstwa w ostatecznej walce z lodowym gigantem. Jego czyny do dziś sławione są w czasie uczt na Kaer Trolde.
By spłacić dług zaciągnięty u Białego Wilka, Folan ruszył wraz z Hjalmarem na pomoc w obronie Kaer Morhen przed Dzikim Gonem. Tam, z dala od rodzinnych stron, Folan poległ, walcząc ramię w ramię z przyjaciółmi.