Flotsam

Z Wiedźmińska Wiki
Flotsam

Przygraniczna faktoria położona na północno-wschodnim krańcu Królestwa Temerii u brzegu Pontaru. Leży na granicy temersko-kedweńsko-aedirnskiej.

Sytuacja Polityczna i Gospodarcza[edytuj | edytuj kod]

Polityka[edytuj | edytuj kod]

Piecze nad faktorią sprawuje Bernard Loredo, który wykorzystując tajemniczą śmierć Foltesta stara zbratać się z królem Kaedwen - Henseltem . Uważany jest przez lokalnych nieludzi za rasistę. Jego wojsko jest wiecznie rozpite, dlatego tubylcy boją się o swoje życie i ataków ze strony Scoia'tael. Loredo wciąż szuka pretekstu do rozpoczęcia zamieszek i wybicia wszystkich nieludzi w mieście.

Gospodarka[edytuj | edytuj kod]

Przesiąknięta propagandą nienawiści do Scoia'tael mieścina utrzymuje się głównie z handlu rzecznego, który został zawieszony ze względu na wzmożoną aktywność Kejrana, a także zbieractwa, którym trudzą się mieszkańcy przyległej Bindugi.

Ważniejsze Miejsca[edytuj | edytuj kod]

Ważniejsi Mieszkańcy[edytuj | edytuj kod]

Okolice Flotsam[edytuj | edytuj kod]

Tereny okalające wioskę skrywają pradawne tajemnice, rozległa puszcza to najlepsze miejsce dla paskudnych stworów, które żerują na ofiarach Wiewiórek, nie wspominając o bandytach, którzy czyhają na wypchaną po brzegi sakwę. Wyjście za mury Flotsam to swoisty wilczy bilet...

Obiekty[edytuj | edytuj kod]

  • Ołtarz Vejopatisa Ogromna figura z litego materiału przedstawiająca głowę z szeroko otwartymi ustami i wytrzeszczonymi oczyma bożka, gdzie kapłanki, takie jak Aneżka z Bindugi składają ofiary w określonym celu.
  • Ruiny Elfiej Łaźni, to miejsce gdzie znajduje się Róża Pamięci i późniejszy obóz Scoia'tael. Zabójca Królów podczas swego pobytu we Flotsam, często tam przesiadywał.
  • Szpital dla umysłowo chorych, a właściwie jego szczątki. Bytuje tam duch Nilfgaardzkiego żołnierza, który chce pomścić wszystkich którzy w nim spłonęli.
  • Zniszczony most, którego pilnuje pijany Troll w żałobie po zabitej żonie, bijąc każdego kto nie ma dla niego dobrego trunku.
  • Wodospad skrywa przejście do jaskini w której, znajdziemy niezbędny składnik do uwarzenia mikstury przeciwko truciźnie wydalanej przez Kejrana.
  • Leże Kejrana
  • Kryjówka Iorwetha

Potwory[edytuj | edytuj kod]

  • Oddalając się od murów Flotsam, natrafić można na kilka oddalonych od siebie gniazd Nekkerów, które dzięki ścisłej współpracy w grupie szybko odsyłają w piach kolejnych nieproszonych gości. Ponadto żyją również w niektórych jaskiniach, które przyjdzie eksplorować Geraltowi. Mieszkańcy bez skutków próbują się ich pozbyć.
  • Niedaleko Bindugi zamieszkują Endriagi, które zapuszczają się niebezpiecznie blisko murów wioski. Stwory zdążyły się zaaklimatyzować w puszczy na tyle dobrze, by złożyć kilka kokonów z potomstwem, których bacznie strzegą królowe Endriag.
  • U stóp wodospadu żerują Utopce, zwabione zwłokami Temerskich żołnierzy, zaś w łożu Kejrana czyhają na życie niczego nieświadomych ludzi. Geralt, chcąc rozwiązać problem z wielkim stworem, natknął się na zwłoki tubylca z martwą owcą, która była prawdopodobnie wypełniona siarką, na co mógł wskazywać jego komentarz: "Następny Dratewka".
  • W jaskini, którą skrywa wodospad zamieszkuje Trupojad, pilnujący Cieniokostu. Eksploduje po

przegranym pojedynku.

  • Ukrytej w głębi lasu kryjówki przywódcy Wiewiórek - Iorwetha strzeże Krabopająk. Elf był doskonale obeznany w życiu na łonie natury, toteż doskonale zdawał sobie sprawę z tego że nikt nie zapuściłby się do gniazda tak niebezpiecznego stworzenia.
  • W dopływie Pontaru, żyje wielki Kejran jak się później okazuje śmiertelnie chory, przez którego zamknięty został Flotsamski port. Stanowi zagrożenie dla lokalnej ludności i handlu.

Wątek Fabularny[edytuj | edytuj kod]

Losy Flotsam są ściśle związane z wyborami Geralta.

Uwaga! W dalszej części artykułu znajdują się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu.

Geralt pomaga Roche'owi:
Iorweth zostaje pojmany przez Roche'a a Loredo urządza "fetę" na cześć bohaterów. Wszyscy mieszkańcy mieściny opijają zwycięstwo nad Scoia'tael.

W trakcie pobytu Geralt dowiaduje się, że Loredo zobowiązał się przyłączyć Flotsańskie ziemie do królestwa Kaedwen i pertraktował w tym celu z samym Henseltem.

Plan Loredo ostatecznie zostaje zniweczony przez Niebieskie Pasy a sam ginie z rąk Białego Wilka. Na jego miejsce zostaje powołany nowy przedstawiciel Temerii, dzięki,któremu faktoria odżywa.

Geralt pomaga Iorwethowi:
We Flotsam wybucha pogrom nieludzi. Biały Wilk stara się uratować tych, którzy zostali przy życiu. W obronie pary elfów i krasnoludów staje w szrankach z najemnikami Loredo, który zdążył uwięzić kilka elfek w podpalonej wieży. Honorowy Geralt widząc tę scenę, rzucił się na ratunek niewiastom i chwile potem odpłynął z Wiewiórkami Pontarem w stronę Górnego Aedirn na pomoc nieludziom stacjonującym w Vergen

Tutaj koniec znacznych szczegółów fabuły.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Zarówno w polskojęzycznej, jak i anglojęzycznej wersji gry miasto to nosi nazwę Flotsam, pierwotnie mieścina miała nosić nazwę Szymany.
  • Na południowo - wschodnim brzegu oddzielonym od terenów Flotsam zerwanym mostem znajduje się bimbrownia zarządzana przez Dymitra, gdzie roi się od bandytów, którzy okazują się być rasistami równymi Loredo
  • Okolice faktorii roją się od zwłok Temerskich żołnierzy i cywili.
  • Podczas zadania "Zapach kadzideł" możemy spotkać niedobitki Salamandry produkujące "legalny fisstech".Geralt może oddać im przepis a po otrzymaniu zapłaty i dowiedzeniu się kim tak na prawdę są alchemicy,wyciągnąć miecz i wybić wszystkich.W ich kryjówce znajduje się łódź ktorą można pływać do Flotsam i z powrotem.