Floren

Z Wiedźmińska Wiki
(Przekierowano z Floren Nilfgaardzki)

Floren - znany też jako Floren Nilfgaardzki. Floren jest jednostką monetarną, obowiązującą w Nilfgaardzie i jego prowincjach.

- Krócej, Codringher. Jak to więc jest z Rience'em?
- Zwyczajnie. Nilfgaardzki wywiad próbuje dotrzeć do czarodzieja, wciągnąć do współpracy totumfackiego. Z tego, co wiem, Rience nie pogardziłby nilfgaardzkim florenem i zdradził swego mistrza bez wahania.

Czas pogardy, str. 23

Mangonela kosztuje pięćset florenów, trebuszeta dwieście, petraria minimum sto pięćdziesiąt, najprostsza balista osiemdziesiąt. Wyszkolona obsługa pobiera dziewięć i pół florena miesięcznego żołdu. Kolumna, która ciągnie na Vengerberg, jest, wliczywszy konie, woły i drobny sprzęt, warta minimum trzysta grzywien. Z grzywny, inaczej marki czystego kruszcu ważącej pół funta, bije się sześćdziesiąt florenów. Roczny urobek dużej kopalni to pięć, sześć tysięcy grzywien...

Czas pogardy, str. 212

Łapacze cieszyli się na myśl o nagrodzie, jaką za odnalezienie Ciri wypłaci im prefekt. We florenach.
Jedynymi krajami, gdzie obiegową monetą był floren, a ludzie służyli Nilfgaardczykom, były zarządzane przez prefektów Prowincje na dalekim południu.

Czas pogardy, str. 280

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Floren był w średniowieczu bardzo ważną walutą zamin zaczęto bić weneckie dukaty i hiszpańskie talary. Jego nazwa wzięła się od miasta, gdzie zaczęto je bić: we Florencji. Nie wiadomo, skąd taka nazwa w świecie wiedźmina.

W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Floren
Tw3 florens.png
Można je wymienić na korony w banku Vivaldiego w Novigradzie
Opis
Rynsztunek/slot
Pozostałe
Kategoria
Zwykły przedmiot
Typ
Currency
Źródło
Łup
Cena bazowa
Novigradzkie korony
Sprzedaż
Cannot be sold Novigradzkie korony
Waga
0.01 waga

Florens can be looted or found throughout the land, although the currency of choice is the korona. Florens cannot be used to purchase items from merchants, but they can be brought to Vimme Vivaldi at the Bank Vivaldich in Novigrad and exchanged for crowns. The rate of exchange for florens to crowns is three-to-one.