Filippa Eilhart

Z Wiedźmińska Wiki
Filippa Eilhart
Tw3 journal philippa.png
Filippa Eilhart w grze wiedzmin 3
Module
|- Informacje
Przydomek / pseudonim(y)
Fil
Pani Sowa
Filipa Alhard (w przyszłości)
Rasa
Człowiek
Płeć
kobieta
Kolor włosów
Czarny
Kolor oczu
Ciemno brązowe
Tytuł(y)
Doradczyni król a Vizimira
członkini Rady Czarodziejów
członkini Rady Regencyjnej
Przywódczyni Loży
Przynależność
Loża Czarodziejek
Profesja
Czarodziejka
Pochodzenie
Tretogor , Redania

Filippa Eilhartredańska czarodziejka, ważna osoba w Radzie. Zaufana nadworna magiczka króla Vizimira z Redanii. Jedna z niewielu magów, którym udało się posiąść uznawaną za niesłychanie trudną sztukę polimorfii. Była członkini Rady, później założycielka i przywódczyni Loży składającej się z najbardziej utalentowanych i wpływowych czarodziejek.

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Filippa miała ciemne włosy oraz oczy, które chętnie podkreślała ostrym makijażem. Lubiła nosić męskie stroje, takie jak wams oraz skórzana kurtka. Często nosiła biżuterię z czarnych agatów – jej ulubionych kamieni. Pachniała mieszanką cynamonu i nardu. Wyglądała na trzydzieści lat, chociaż liczyła dużo więcej (chodziła plotka że ma ponad trzysta). Była bardzo atrakcyjną czarodziejką, jednak emanowała chłodem. Według klasyfikacji Jaskra to kobieta bardzo niemiła, a więc taką wobec której sama myśl o złożeniu propozycji seksualnej wywoływała zimno na plecach i drżenie kolan.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Filippa jako wpływowa doradczyni, a następnie członkini Rady Regencyjnej ma wiele do powiedzenia w kwestii rządzenia królestwem Redanii. Według niektórych, w tym jej mistrzyni Tissaii de Vries, nie cofnie się przed niczym aby osiągnąć swoje cele. Była jednym z głównych inicjatorów przewrotu na Wyspie Thanedd. Była także odpowiedzialna za śmierć Vizimira II, którego zamordowanie miało umocnić władzę jej i Dijkstry w Redanii.

Miała romans z Arturem de Vleester , Dijkstrą oraz Cynthią.

Śmierć[edytuj | edytuj kod]

Filippa ginie w 1276 z rozkazu kapłana Willemera na torturach, do samego końca nie dając się złamać. Po jej śmierci uznano ją za świętą męczenniczkę i jako taka czczona była przez przyszłe pokolenia czarodziejek.

Gry[edytuj | edytuj kod]

Wiedźmin 2 Zabójcy Królów[edytuj | edytuj kod]

Filippa Eilhart jest jedną z głównych antagonistek w grze. Wyjeżdża z Redanii, by pomóc rebeliantom pod dowództwem Saskii Smokobójczyni. Pomaga Geraltowi, Iorwethowi, Saskii i Stennisowi w wyjściu z upiornej mgły. Podczas narady wojennej zostaje zobowiązana do zdjęcia mgły i wraz z wiedźminem ma za zadanie uratować Saskię otrutą po zakończeniu narady. Okazuje się, że rzuciła na jej umysł urok i kontroluje ją w celu utworzenia własnego państwa, które zostałby wykorzystane przez Lożę.

W Loc Muinne zostaje oślepiona na rozkaz króla Radowida. Geralt wraz z Iorwethem może ją uwolnić, aby odczarowała Saskię. Ona pomaga im, ale potem wzywa Golema, aby ich zabił, kiedy ona uwolniona ucieka jako sowa z Loc Muine.

Wiedźmin 3 Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Filippa po ucieczce szuka pomocy w Novigradzie, w 1275 roku u swojego dawnego kochanka, który więzi ją w ciele sowy, gdy w mieście rozpoczynają się łowy na czarodziejki. Czarodziej zostaje zabity, a jego majątek zlicytowany, w tym również sowa w którą zamieniona została Filippa. Ptaka kupuje Zoltan lecz jednak po jakimś czasie przegrywa ją w karty z Dijkstrą, Czarodziejce w ucieczce pomaga Geralt za co ona odpłaca się mu pomocą przy walce z Dzikim Gonem.

Podczas jednej z misji pobocznych, możemy pomóc zabić Radowida. Filippa postanawia sama go zabić. Gdy redański król ucieka przed wiedźminem, drzwi w które puka, otwiera czarodziejka z Tretogoru. Rzuca czar oślepiający króla i następnie godzi go sztyletem w plecy, śmiertelnie go raniąc. Eilhart na naszych oczach zmienia się w sowę.

Nosiła krótką męską kurtkę, legginsy i wysokie buty - strój, który poeta nazywał "polowym". Ciemne włosy czarodziejki, zwykle rozpuszczone i noszone w malowniczym nieładzie, były sczesane do tyłu i związane tasiemką na karku.
Krew elfów, str. 187
Filippa Eilhart, choć bardzo atrakcyjna, była zdecydowanie bardzo niemiła.
Oprócz tego Filippa Eilhart była ważną osobą w Radzie Czarodziejów i zaufaną nadworną magiczką króla Vizimira. Była bardzo zdolną magiczką. Wieść głosiła, że była jedną z niewielu, które posiadały sztukę polimorfii. Wyglądała na trzydzieści lat. Prawdopodobnie miała nie mniej niż trzysta.

Krew elfów, str. 189
Czy którykolwiek z naszych rozwydrzonych magików zdecydowałby się walczyć o zwycięstwo cesarza, przy którym byłby stajennym? Filippa Eilhart, która dyktuje Vizimirowi Redańskiemu królewskie orędzia i edykty?
Czas pogardy, str. 23
Powietrze drgnęło, obcasy stuknęły o posadzkę w znajomym rytmie. Filippa szła ku niemu. Zapamiętał nerwowy rytm jej kroków, gdy wczoraj razem szli przez salę Aretuzy, by uraczyć się kawiorem. Zapamiętał zapach cynamonu i nardu. Teraz ten zapach mieszał się z zapachem sody.
Czas pogardy, str. 163
(...) Dno basenu jest z różnokolorowej mozaiki, płytki mienią się i zdają poruszać. Cała woda drga, migocze światłocieniem. (...) W wodzie odbijają się wielkie ciemne oczy dziewczynki, jej długie włosy sięgają powierzchni, pływają po niej. Dziewczynka, zapomniawszy o całym świecie, wodzi rączkami wśród łodyg grążeli, przewieszona przez krawędź basenu fontanny. Chce koniecznie dotknąć którejś z tych złotych i czerwonych rybek. Rybki podpływają do rączek dziewczynki, krążą wokół nich ciekawie, ale schwytać się nie dają. (...) Palce ciemnookiej dziewczynki zaciskają się na nicości. - Filippa! To najukochańszy głos. Mimo tego dziewczynka nie reaguje natychmiast. Nadal patrzy w wodę, na rybki, na nenufary, na swoje odbicie. - Filippa!
Pani Jeziora, str.
...jako i inne wierne, tak i Ś. Filipę spotwarzono, że przychodzi na zdradę królestwa, że judzi do tumultów i sedycyi, że lud burzy i przewrót knuje. Wilmeryusz, heretyk i sekciarz, arcykapłanem samozwańczo się mianujący, Ś. ująć kazał, do więzienia ciemnego i przykrego wtrącił i tam trapił chłodem i smrodem, wołając, by one grzechy na się kładła i by te wydała, które uczyniła. I pokazał Ś. Filipie naczynia różne do męczenia Wilmeryusz i groził bardzo, Ś. zaś jeno w gębę mu plunęła i w sodomii go obwiniła. Kazał ją heretyk z szat zwlec i nagą wołowymi żyłami siec bez zmiłowania i pod paznokcie trzaski bić. I zasię pytał i wzywał, by wiary swej i Bogini się wyrzekła. Ale jeno rozśmiała się Ś. i poradziła jemu, aby się oddalił. Dał ów tedy Ś. na katowni ciągnąć, po wszystkim ciele żelaznemi osękami i haki ostremi drapać i boki jej świecami smalić. Ale choć tak mordowana, Ś. w ciele śmiertelnem nieśmiertelną cierpliwość pokazowała. Aż kaci oni osłabli i z wielkim strachem odstąpili, ale Wilmeryusz groźnie onych upomniał i kazał, by dalej męczyli a rąk mocno przykładali. Jęli tedy Ś. Filipę blachami rozpalonemi palić, członki ze stawów wybijać i piersi niewieście targać kleszczami. I w tych mękach ona, nic nie wyznawszy, dokonała. Żywot Ś. Filippy Męczenniczki z Mons Calvus, pisany ze starodawna przez pisarzów męczeńskich, w Tretogorskim Berwiarzu summowany, wyjęty z wielu ojców Ś., którzy ją w swoich pismach sławią.
Pani Jeziora, str.

Powiązane misje:[edytuj | edytuj kod]

  • Preludium do wojny: Aedirn
  • Narada wojenna
  • W pogoni za magią
  • Gdzie jest Triss Merigold?
  • Królewska Krew
  • Kwestia życia i śmierci
  • Wieczna Bitwa
  • Oblężenie Vergen
  • W imię wyższych racji!
  • Łamacz czarów

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Przez trzy lata była kochanką szefa redańskiego wywiadu – Dijkstry. Nazywał ją zdrobniale „Fil”.
  • Jej mistrzynią była Tissaia de Vries, która uważała ją za swoją najbardziej utalentowaną uczennicę.
  • Nazwisko Filippy jest zaskakująco podobne do nazwiska Amelii Earhart, pierwszej kobiety, która przeleciała nad Atlantykiem.
  • Do jej kochanek należały: małżonka hrabiego de Noailles i Cynthia (w grze), jej uczennica.
  • Jej siedziba to zamek Montecalvo w Redanii. Konkretna lokalizacja nie jest podana, wiadomo jednak, że zamek położony jest w górach nad jeziorem.
  • Nazwisko Filippy zostało zdeformowane na kartach historii, widnieje tam jako „Filipa Alhard”.
  • Po latach została uznana za „Świętą Męczenniczkę”.
  • W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon, w trakcie jednego z dialogów o niej, w opcjach dialogowych jej imię jest zapisane „Philippa”. Jest to jednorazowy błąd, powstały zapewne w wyniku niedopatrzenia.
  • W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon mówi, że nie potrafi gotować jajek na twardo.

Osobiste Rzeczy:[edytuj | edytuj kod]

Gwint[edytuj | edytuj kod]