Filavandrel aén Fidháil

Z Wiedźmińska Wiki
(Przekierowano z Filavandrel)
G SS Filavandrel.jpg

Filavandrel aén Fidháil ze Srebrnych Wierzb, z rodu Feleaornów z Białych Okrętów - dawniej władca wolnych elfów z Dol Blathanna. Obecnie główny doradca Enid an Gleanna, władczyni Dol Blathanna.

Gwint[edytuj | edytuj kod]

Serial[edytuj | edytuj kod]

Koń, który wjechał na polankę, był snieżnobiały, grzywę miał długą, miękką, jedwabistą jak włosy kobiety. Włosy jeźdźca siedzącego na bogatym siodle były identyczne w kolorze, ściągnięte na czole opaską wysadzaną szafirami. (...) Jego czarne, palące oczy, błyszczące niczym gwiazdy w pobladłej twarzy, były sino podkrążone, jak gdyby przez kilka nocy z rzędu nie zaznał snu.

Ostatnie życzenie, str. 201

- Wycofajmy komanda z Temerii, Redanii i Kaedwen - zaproponował białowłosy elf. - Wycofajmy wszystkich walczących z ludźmi Scoia'tael.

Czas pogardy, str. 227

- [...] Jestem Filavandrel aén Fidháil ze Srebrnych Wież, z rodu Feleaornów z Białych Okrętów. Obecnie wygnany i wyszczuty na kraniec świata, jestem Filavandrel z Krańca Świata.

Ostatnie życzenie, str. 203

Dane z pozostałych źródeł[edytuj | edytuj kod]

W filmie i w serialu w rolę Filavandrela wcielił się Daniel Olbrychski. W serialu the witcher w postać Filavandrela _aen_Fidhal wciela się Tom Canton.