Fabuła

Z Wiedźmińska Wiki

Akcja gry rozpoczyna się w kilka lat po wydarzeniach opisanych przez Andrzeja Sapkowskiego. Tajemniczy osobnik ucieka w deszczu przez las. Pada z wycieńczenia. Krótko potem zostaje odnaleziony przez grupę wiedźminów, którzy rozpoznają w nim rzekomo zmarłego Geralta z Rivii. Geralt zostaje zabrany do siedziby wiedźminów, Kaer Morhen. Tam spotyka swoich starych znajomych Vesemira i Triss Merigold. Jednak cierpiący na amnezję bohater nie pamięta żadnych wydarzeń ze swojej przeszłości.

Radość ze spotkania przerywa niespodziewany atak na Kaer Morhen, kierowany przez potężnego maga i jego tajemniczego wspólnika, zwanego Magistrem. Szybko okazuje się, iż bandyci zaatakowali Kaer Morhen tylko po to, aby zdobyć wiedźmińskie mutagenne eliksiry. Po odpartym ataku wiedźmini i Triss rozdzielają się i ruszają do Temerii, odnaleźć człowieka stojącego za atakiem. Geralt trafia na przedmieścia stolicy Temerii, Wyzimy. Tam stara się dostać do odciętego przez kwarantannę miasta oraz przypomnieć sobie utracone wspomnienia z przeszłości.

Opcje[edytuj | edytuj kod]

choose Geralt's path

Scoia'tael path Order path Witcher/neutral path

Podczas gry Geralt będzie zmuszony do podejmowania decyzji, mających wpływ na dalsze wydarzenia. Są 3 główne ścieżki, które możemy wybrać jako wiedźmin:

  • Opcja Scoia'tael (z ikoną wiewiórczego ogona): na tej ścieżce Geralt sprzymierza się oraz staje po stronie Elfów
  • Opcja Zakonna (z ikoną płonącej róży): w tej opcji Geralt sprzymierza się z Zakonem Płonącej Róży - rycerzy, którzy bronią mieszkańców Wyzimy
  • Opcja neutralna (z ikoną wiedźmińskiego medalionu): na tej ścieżce, najbardziej zgodnej z cyklem wiedźmińskim, Geralt nie staje po stronie ani elfów ani Zakonu, ale czyni to, co uważa za słuszne.