Fabian Meyer

Z Wiedźmińska Wiki
Fabian Meyer
Bez obrazka w infoboksie
Fabian Meyer
Module
|- Informacje
Rasa
Krasnolud
Płeć
Mężczyzna
Kolor oczu
Brązowy
Narodowość
Mahakam
Profesja
Rzeżbiarz

Fabian Meyer – postać, występująca w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Krasnoludzki rzemieślnik, brat Guusa, z którym prowadził w Novigradzie zakład stolarski "Meyer i Meyer". Był jedną z ofiar seryjnego mordercy "Zatroskanego".

Wiedźmin 3: Dziki Gon [edytuj | edytuj kod]

Według Guusa Fabian był fachowcem, ale jego wadą było zarządzanie funduszami. Fabian nie inwestował zarobionych pieniędzy w warsztat, ale wydawał wszystko w zamtuzie. Od jednej z dziewczyn zaraził się kiłą. Później prześladował ją i groził jej. Natura Fabiana przejawiała się także w jego pracy. Rzeźbił kobiece figury religijne o wydatnych kształtach, często nienaturalnych. Kościół Wiecznego Ognia na jednym z kazań przestrzegł wiernych, że kupowanie bożków u Meyerów to podwójny grzech – herezji i lubieżności.

Skłonność Fabiana do wydawania pieniędzy na dziwki oraz produkcja rzeźb obrażających Wieczny Ogień ściągnęła na niego uwagę seryjnego mordercy. Gdy Guus wyjechał do pracy do Oxenfurtu, na Fabiana napadł "Zatroskany". Doszło do krótkiej szarpaniny, w której krasnolud kopnął w krzesło, skręcając kostkę. Morderca związał stolarza i zaczął go torturować. Na początku wykonał profesjonalną tracheotomię, aby ofiara za wcześnie nie umarła. Następnie napoił go formaliną, która wypaliła krasnoludowi wnętrzności. Gdy Fabian ciągle żył, "Zatroskany" wydłubał mu oczy, a w ich miejsce wsadził żarzące się węgle. Ostatecznie zabójca rozciął klatkę piersiową i w ranę włożył jajo salamandry. Morderca zaciągnął martwe ciało na środek dziedzińca, gdzie zebrał nieprzystojne rzeźby i podpalił stos. W kieszeń Fabiana "Zatroskany" wsadził kawałek wyprawionej ludzkiej skóry z imieniem następnej ofiary – Priscilli.

Zadania[edytuj | edytuj kod]