Ewald Borsody

Z Wiedźmińska Wiki
Ewald Borsody
Tw3 journal ewald.png
Module
|- Informacje
Rasa
Człowiek
Płeć
mężczyzna
Kolor włosów
Czarny
Kolor oczu
Ciemny
Tytuł(y)
Właściciel Domu Aukcyjnego (opcjonalnie)
Narodowość
Redania
Przynależność
Ród Borsodych
Profesja
Złodziej

Ewald Borsody - postać z dodatku Wiedźmin 3: Serca z Kamienia. Syn Maksymiliana Borsodego i brat Horsta Borsodego. Geralt spotyka go w trakcie zadania Sezamie Otwórz Się, kiedy to musi zdobyć Dom Maksymiliana Borsody'ego dla Olgierda von Evereca.

Planuje zorganizować napad na Dom Aukcyjny brata w celu odzyskania utraconego majątku.

Swoją prawdziwą tożsamość wyjawia dopiero podczas konfrontacji z bratem w skarbcu Domu Aukcyjnego. Geralt ma wtedy cztery możliwości do wyboru:

  1. Stanąć po stronie Horsta, zabić Ewalda, ale także Horsta, gdy ten po walce nie będzie chciał oddać Domu Maksymiliana Borsodego.
  2. Stanąć po stronie Horsta, zabić Ewalda i dogadać się z Horstem - wiedźmin weźmie Dom Maksymiliana Borsodego, a Borsody znajdujący się w nim testament.
  3. Stanąć po stronie Ewalda, zabić Horsta, ale także Ewalda, gdy ten po walce nie będzie chciał oddać Domu Maksymiliana Borsodego.
  4. Stanąć po stronie Ewalda, zabić Horsta i dogadać się z Ewaldem - wiedźmin weźmie Dom Maksymiliana Borsodego, a Borsody znajdujący się w nim testament.

Tylko jedno wyjście nie kończy się śmiercią Ewalda. Jeśli Geralt postąpi właśnie tak, podczas przemierzania ulic Oxenfurtumożna usłyszeć rozmowę mieszczan, z której wynika, że Ewald został nowym właścicielem Domu Aukcyjnego, a Horstowi wyprawiono pogrzeb podając do wiadomości publicznej, że zmarł na zawał. Jednakże mieszczanie nie do końca wierzą w tę wersję.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Jeśli Geralt stanął po stronie Ewalda , ale nie wzioł papierów:
W sporze między braćmi Geralt stanął po stronie swego wspólnika, Ewalda – i wspólnymi siłami pokonali Horsta i jego obstawę. Ewald odpłacił się wiedźminowi w najgorszy możliwy sposób – próbował go oszukać i zatrzymać obiecany Geraltowi Dom Maksymiliana Borsody’ego dla siebie. Całe szczęście, wiedźmin zachował zimną krew i zamiast ukrócić Ewalda o głowę, zaproponował mu satysfakcjonujący dla obu stron kompromis. Wkrótce potem ich drogi się rozeszły – Ewald przejął rodzinny majątek, a Geralt wrócił na wiedźmiński szlak.
Jeśli Geralt stanął po stronie Ewalda ale domagał się papierów :
W sporze między braćmi Geralt stanął po stronie swego wspólnika, Ewalda – i wspólnymi siłami pokonali Horsta i jego obstawę. Ewald odpłacił się wiedźminowi w najgorszy możliwy sposób – próbował go oszukać i zatrzymać obiecany Geraltowi Dom Maksymiliana Borsody’ego dla siebie. Tego było już za wiele nawet jak dla spokojnego zwykle wiedźmina – stalowy miecz znów poszedł w ruch, a po chwili Ewald legł koło znienawidzonego brata. Tak zakończyła się historia rodu Borsodych.
Jesli Geralt staną po stronie Horsta:
W sporze między braćmi Geralt stanął po stronie Horsta. Choć starszy Borsody był niewątpliwie arogancki i opryskliwy, przynajmniej nie próbował wiedźmina oszukać i wykorzystać do własnej wendetty tak jak Ewald. Tym samym przygotowywany przez długie lata plan Ewalda spalił na panewce – a on sam zginął od wiedźmińskiego ostrza.