Eudora Breckenriggs

Z Wiedźmińska Wiki
WK SS Eudora Breckenriggs 2.png

Eudora Breckenriggs - Krasnoludka, córka Ivora Breckenriggs.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Eudora zakochała się z wzajemnością w Zoltanie, jednak jej ojciec nie chciał pozwolić na zaręczyny. Jako wymówkę wykorzystywał Kodeks Sztygara - ten zakazywał ślubu z krasnoludem, który opuścił Mahakam. Mimo to krasnoludka nie poddawała się i szukała sposobu umożliwiającego ukochanemu oświadczyny.

Wiedźmin[edytuj | edytuj kod]

Geralt mógł porozmawiać z Zoltanem o jego związku z Eudorą. Krasnolud traktował ten temat bardzo poważnie .

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów[edytuj | edytuj kod]

Ślub Zoltana z Eudorą był pewny, więc tydzień po śmierci Wielkiego Mistrza krasnolud razem z Jaskrem dotarli do Mahakamu. Tam kupili odświętne ubranie na wesele oraz prezent dla narzeczonej, przy okazji poeta wyprawił przyjacielowi wieczór kawalerski. Następnego dnia obaj udali się do domostwa Breckenriggsów. Po krótkiej rozmowie usiedli do stołu, a jako główne danie podano czarną polewkę. Okazało się, że Breckenriggsowie usłyszeli plotkę, że Zoltan brał udział w niedawnym powstaniu nieludzi w Wyzimie. Nie życzyli sobie, by w ich rodzinie był buntownik, więc odrzucili zaręczyny i odwołali ślub .

Wiedźmińskie Opowieści Wojna Krwi[edytuj | edytuj kod]

Podsłuchiwała rozmowę Meve i Ivora. Królowa chciała prosić Breckenriggsa o wsparcie, jednak ten nie chciał go udzielić, gdyż popierał Nilfgaard. Eudora chwyciła zmierzającą do wyjścia kobietę i wciągnęła do innego pokoju. Zaproponowała, że przekona ojca do zmiany zdania w zamian za wykradnięcie z klanowego archiwum Historiae Mahakamorum. Opowiedziała historię swoją i Zoltana, tłumacząc, iż dokument zmusi ojca do pozwolenia na ślub.

– [...] Zoltan Chivay [...] zapomniał dodać, że się żeni. Wkrótce, bo we wrześniu. Szczęśliwa wybranka nazywa się Eudora Brekekeks.

– Breckenriggs! – skorygował dobitnie Zoltan, marszcząc brew. [...]

– Gdzie ślub? I kiedy dokładnie? – pojednawczo wpadł w słowo Jaskier. – Pytam, bo może zajrzymy. Jeśli zaprosisz, rozumie się.

– Nie ustalono jeszcze co, gdzie, jak i czy w ogóle – bąknął Zoltan, najwyraźniej skonfundowany. – Yarpen uprzedza fakty. Niby jesteśmy z Eudorą po słowie, ale czy to można wiedzieć, co będzie? W takich, kurwa, czasach?