Est Tayiar

Z Wiedźmińska Wiki
W3 SS Ruiny Est Tayiar.png

Est Tayiar - miasto, siedziba króla nieludzi Maeglora na terenie Delty Pontaru w czasach Pierwszego lądowania.

Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Maeglor był wielkim władcą, pod którego rządami Est Tayiar stało się przepięknym miastem wybudowanym wokół Jego Królewskiego Pałacu, gdzie mieszkał i urzędował. W późniejszym czasie, kiedy jego poddani zaczęli umierać jeden po drugim w wyniku tajemniczej zarazy, król Maeglor rzucił potężne zaklęcie i miasto zapadło się pod ziemię, by nikt nie mógł go zbezcześcić i splądrować.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Na długo przed tym, zanim w tej krainie osiedlili się ludzie, kwitło tu piękne, elfie miasto, skupione wokół pałacu króla Maeglora. Pewnego dnia na miasto spadło nieszczęście, a jego mieszkańcy zaczęli masowo umierać. Legenda głosi, że król Maeglor, czując, że zbliża się koniec, użył zaklęcia i sprawił, że miasto zapadło się pod ziemię, żeby nikt obcy nie mógł go zbezcześcić. Ruiny pałacu króla Maeglora przez lata były celem wypraw archeologicznych uczonych z Akademii Oxenfurckiej, którzy próbowali ustalić, co było przyczyną zagłady mieszkańców elfiego miasta. Badań zaprzestano wiele lat temu, gdy trzy ekspedycje z rzędu zapuściły się w czeluście ruin, ale nigdy nie wróciły...

Wiedźmin 3 Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]