Francesca Findabair

Z Wiedźmińska Wiki
(Przekierowano z Enid an Gleanna)
Francesca Findabair
G SS Francesca Findabair.jpg
Informacje podstawowe
Przydomek / pseudonim(y)
Enid an Gleanna (Stokrotka z Dolin)
Pochodzenie
Dol Blathanna
Tytuł(y)
Królowa , później księżna Dol Blathanna
Członkini Kapituły
Członkini Loży
Najpiękniejsza Kobieta Świata
Arcymistrzyni
Profesja
Czarodziejka
Płeć
Kobieta
Rasa
Elfka
Lud
Aen Seidhe (Lud Wzgórz)
Przynależność
Loża Czarodziejek
Informacje rodzinne
Kolor włosów
Ciemnozłoty
Kolor oczu
Błękitny
Informacje rodzinne
Rodzice
Ojciec (wiedzący)
Wystąpienia

Francesca Findabair z Dol Blathanna, zwana również Enid an Gleanna (st. „Stokrotka z Dolin”) - królowa, później księżna Dol Blathanna, czarodziejka, była członkini Kapituły, a po jej upadku Loży Czarodziejek. Elfka czystej krwi, najpiękniejsza kobieta świata , arcymistrzyni.

Charakterystyka[edytuj | edytuj kod]

Enid Findabair jest elfką czystej krwi, więc nie musiała używać maści lub eliksirów odmładzających. Jest uznawana za najpiękniejszą kobietę świata. Ma błękitne oczy i złote włosy.

Jako akt wdzięczności wobec Emhyra var Emreisa za przekazanie Dol Blathanna elfom, odpłaciła mu się całkowitym posłuszeństwem.

Za parą szła atrakcyjna kobieta o bardzo długich, cie­mnozłotych włosach, szeleszcząc zdobioną koronkami suknią w kolorze rezedy.
- Francesca Findabair, nazywana Enid an Gleanna, Stokrotką z Dolin. Nie wytrzeszczaj oczu, wiedźminie. Po­wszechnie uważa się ją za najpiękniejszą kobietę świata.
- Jest członkiem Kapituły? - zdziwił się szeptem. -Wygląda na bardzo młodą. Też eliksiry magiczne?

- Nie w jej przypadku. Francesca jest elfką czystej krwi. (...)
Rzucało się to w oczy nawet wobec faktu, że u jego boku płynęła zwiew­nie Francesca Findabair o ogromnych, sarnich oczach i uro­dzie wręcz zapierającej dech.

Czas pogardy, str. 115

Brzęk kajdan z dwimerytu. I śpiewny elfi akcent Franceski Findabair, Stokrotki z Dolin, najpiękniejszej kobiety świata.

Czas pogardy, str. 164

Francesca Findabair, zwana Enid an Gleanna, niegdyś czarodziejka, obecnie królowa Aen Seidhe, Wolnych Elfów, uniosła głowę. W jej pięknych błękitnych oczach błyszczały łzy.

Czas pogardy, str. 227

Francesca Findabair, znana też jako Enid an Gleanna, obecna władczyni Doliny Kwiatów.

Chrzest ognia, str. 38

Ciekawostki i inne informacje[edytuj | edytuj kod]

  • Jej portret widnieje w vengerberskiej Pinakotece, jest to jednak falsyfikat, gdyż elfy odchodzac z tego świata zniszczyły lub zabrały wszystkie portrety.
  • W grze Wiedźmin 2, jest znana jako potężna czarodziejka, cytując Cynthię:"Nikt tak na prawdę nie wie, co ta stara elfica potrafi, ale jest bardzo potężna".
  • W grze Wiedźmin 2 tytułowana jest jako Arcymistrzyni.

Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

W trzeciej części gry jest rozpatrywana jako członkini nowej Loży. Triss i Yennefer kontaktują się z nią w tej sprawie, jednakże ta odmawia w obawie przed konsekwencjami, jakie mogłyby zostać wyciągnięte wobec Doliny Kwiatów w związku z polowaniami na czarownice. Tym samym pokazuje siebie jako dobrego władcę, który bardziej troszczy się o kraj i poddanych niż o siebie. Poza tym pojawia się na karcie do gwinta jako dowódca talii Scoia'tael.

Gwint[edytuj | edytuj kod]

Inne[edytuj | edytuj kod]