Elza

Z Wiedźmińska Wiki
Karczmarz Elza
Tw3-elsa-01.png
Elza
Module
|- Informacje
Rasa
Człowiek
Płeć
Kobieta
Kolor włosów
Szary
Kolor oczu
Brązowy
Narodowość
Temeria
Profesja
Karczmarka
Rodzina
Bram (kuzyn)
Żal to mi jej może było z pół roku temu, po śmierci króla Foltesta. A teraz... Teraz to ja tylko chcę, żeby już spokój nastał.
― Elza on post-war Temeria, Wiedźmin 3

Elza – właścicielka Karczmy w Białym Sadzie. Pojawia się w Wiedźmin 3: Dziki Gon, gdzie pomaga Geraltowi i Vesemirowi w odnalezieniu czarodziejki Yennefer.

Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Elza pojawia się po raz pierwszy w Karczmie w Białym Sadzie, gdzie wiedźmini przyjeżdżają by zapytać o Yennefer. Wcześniej jeden z klientów mówi jej, aby zdjęła ze ściany herb z liliami temerskimi, żeby Nilfgaardczycy za to jej nie powiesili. Mimo, że starszy chłop jej tego odradza, karczmarka jednak go zdejmuje. Wtedy do karczmy wchodzą Geralt i Vesemir. Kobieta jak tylko słyszy, że wiedźmini uratowali jej kuzyna, oznajmia, że wszystko dla nich jest u niej na jej koszt. Niestety Elza nie potrafi pomóc wiedźminom i proponuje, aby popytali się przejezdnych.

Kiedy później po zabiciu gryfa Geralt i Vesemir chcą opuścić Biały Sad, jedna z klientek, Litka, pyta Elzę gdzie herb Temerii. Gdy się dowiaduje, że został zdjęty, drwi czy nie powiesi zamiast niego herbu Nilfgaardu. Karczmarka stara się ją ignorować, Litka wali jej głową w stół. Geralt i Vesemir chcą jej pomóc, ale zdenerwowani Temerczycy prowokują ich do bójki, podczas której wiedźmini zabijają ich. Świadkowie kulą się z przerażenia, a wtedy Elza każe im się wynieść.

Pojawia się ponownie, na koncercie Priscilli w Zimorodku. Kiedy rozpoznaje Geralta mówi wszystkim, że to on zamordował Temerczyków w Białym Sadzie. Zostaje jednak uciszona przez pozostałych widzów, a Geralt zostaje zabrany przez Priscillę.

Sells[edytuj | edytuj kod]

She sells składniki alchemiczne:

Jadalne:

And the following Gwint cards:

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Uwagi[edytuj | edytuj kod]

  • Be sure to buy all the gwent cards from her before finishing the prologue.

Filmy[edytuj | edytuj kod]

Geralt and Vesemir's Arrival Inn Massacre