Ellander

Z Wiedźmińska Wiki
Księstwo Ellander
Stolica Ellander
Ustrój polityczny feudalizm, senior Temeria
Głowa państwa Diuk Hereward
Jednostka monetarna Oren temerski
Język urzędowy Język Wspólny
Flaga  

Herb
nieoficjalny

Nieoficjalny herb Ellander
Herb Ellander - propozycja Mboro

Ellander - księstwo lenne Temerii, leżące w dolinie Pontaru, u stóp Mahakamu. Władane przez diuka Herewarda.

Ciekawe miejsca[edytuj | edytuj kod]

Ważne postaci[edytuj | edytuj kod]

Heraldyka[edytuj | edytuj kod]

Mapa Ellander (wersja z dnia 29.06.2006)

Dotyczące lokalizacji:

- Geralt - odezwał się nagle poeta. - Chyba nie pojedziemy prosto na południe? Trzeba będzie łukiem ominąć Ellander i włości Herewarda? Co? Czy też zamierzasz kontynuować ten pokaz?
- Nie, Jaskier. Nie zamierzam. Pojedziemy lasami, a później skręcimy na Kupiecki Szlak.

Ostatnie życzenie, str. 283-284

Tu, w Dolinie Pontar, leży księstwo Ellander.

Krew elfów, str. 250

Niestety, króla nie było w stolicy - przebywał na południu kraju, w Mariborze, oddalonym od Wyzimy o bli­sko dwieście mil. Aplegatt wiedział o tym, dlatego w oko­licach Białego Mostu porzucił wiodący na zachód gości­niec i pojechał lasami, w kierunku Ellander.

Czas pogardy, str. 7-8

Przed wieczorem był już na zachodniej granicy księ­stwa Ellander, na rozstaju w okolicach wioski Zavada, skąd miał prostą i bezpieczną drogę do Mariboru - czter­dzieści dwie mile bitym, uczęszczanym traktem. Na roz­staju była karczma.

Czas pogardy, str. 8

Tydzień temu była jeszcze w Ellander, obliczyłem, że za trzy, cztery dni dotrze do miasta Gors Velen...

Czas pogardy, str. 38

Na Południu, hen za górami Amell, w Ebbing, w krainie zwanej Pereplutem, na rozległych mokradłach przeciętych rzekami Yeldą, Lete i Arete, w miejscu oddalonym od miasta Ellander i świątyni Melitele o osiemset mil lotem wrony, koszmar senny gwałtownie zbudził nad ranem starego pustelnika Vysogotę.

Wieża Jaskółki, str. 9

- Kierunek głównego uderzenia to oczywiście Temeria. Rubież rzeki Pontar, linia Novigrad-Wyzima-Ellander. Uderza grupa armii "Środek", pod dowództwem Menno Coehoorna. Flankę zabezpiecza grupa armii "Wschód", uderzająca z Aedirn na Dolinę Pontaru i Kaedwen...

Wieża Jaskółki, str. 284

Na Południu, hen za górami Amell, w Metinnie, w krainie zwanej Stojeziory, w miejscu oddalonym od miasta Ellander i świątyni Melitele o pięćset mil lotem wrony, koszmar senny gwałtownie zbudził rybaka Gostę.

Wieża Jaskółki, str. 395

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Podczas pobytu Ciri w Ellander przebywała również czarodziejka Yennefer.
  • Przez pewien czas mieszkała tu także Triss Merigold.