Eliksir dla Triss

Z Wiedźmińska Wiki
"Eliksir dla Triss"
Tw-screenshot-triss-morhen-03.png
Szczegóły
Akt(y)
Prolog
Lokacje
Kaer Morhen
Zleca
Vesemir
Nagrody
do 4000 PD
Powiązane zadania
Obrona Kaer Morhen
ID
q0002

Zadanie rozpoczyna się w czasie drugiego dialogu z Vesemir po śmierci Leo w zadaniu Obrona Kaer Morhen. W jego trakcie należy zgromadzić składniki, a następnie wyprodukować eliksir za pomocą którego zostanie wyleczona ranna w czasie ataku Triss Merigold, oraz zabić wszystkich bandytów w Kaer Morhen.

Uwaga: Dalszy ciąg hasła zdradza szczegóły dotyczące przebiegu zadania.

Przebieg zadania[edytuj | edytuj kod]

Zadanie rozpoczyna się ogólnym wprowadzeniem w sytuację w Kaer Morhen i zleceniem od Vesemira, że należy uzyskać od Lamberta informacje na temat składników eliksiru. Lambert przebywa w głównej sali - wejście do niej automatycznie uruchamia sekwencję filmową, w której otrzymujemy informacje na temat miejsca, gdzie znajduje się Biała Mewa i Calcium equum, oraz wiadomość, że w twierdzy snują się jeszcze jacyś bandyci. Po zakończonej rozmowie wyruszamy na piętro po składniki lekarstwa dla Triss:

  1. Biała Mewa w sali wieczornej.
  2. Calcium equum w zbrojowni.

Schody na piętro znajdują się w kuchni. Po wejściu na górę zabijamy wszystkich bandytów, którzy się tam znajdują. Następnie zabieramy składniki lekarstwa i schodzimy do Lamberta. W kolejnej rozmowie Lambert przekazuje receptę na lekarstwo i informację, że do jego wykonania jest jeszcze potrzebny pazur przerazy i Jaskółcze ziele. Poucza Geralta, że wiadomości jak je uzyskać przekaże mu Vesemir. W rozmowie z Vesemirem dowiadujemy się jak wydobyć z ciała przerazy potrzebny nam składnik. Równocześnie stary wiedźmin przekazuje Geraltowi wiedźmiński miecz, zbroję i Jaskółcze ziele[1]. Po zakończeniu rozmowy udajemy się na dziedziniec w celu zdobycia ostatniego składnika potrzebnego do wykonania lekarstwa. Następnie wracamy do twierdzy i rozmawiamy z Vesemirem na temat tego jak wykonać lekarstwo[2]. W celu stworzenia eliksiru wchodzimy w tryb medytacji i w zakładce Alchemia wykonujemy odpowiednie mieszanie. Po zakończonej medytacji idziemy na drugie piętro[3] do pokoju Triss i wręczamy jej eliksir[4]. Następnie mamy możliwość przeprowadzenia z Triss rozmowy, w trakcie której mamy do wyboru pozostanie jeszcze przez jakiś czas na zamku lub udanie się na pogrzeb Leo, co zakończy zadanie Obrona Kaer Morhen.

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

  1. Otrzymujemy także zwój z przepisem na Eliksir z oka przerazy.
  2. W trakcie rozmowy można rozpocząć zadanie Tajemnica Berengara
  3. Po drodze możemy udać się do zbrojowni i zacząć zadanie Walka na pięści
  4. W trakcie rozmowy mamy możliwość zdobycia pierwszej karty Triss

Fazy[edytuj | edytuj kod]

Triss

Eliksir dla Triss[edytuj | edytuj kod]

Vesemir polecił mi przyrządzić eliksir dla rannej Triss. Dalszych wskazówek udzieli mi Lambert, który przebywa w głównej sali i zajmuje się nieprzytomną czarodziejką. Powinienem odnaleźć Lamberta w głównej sali Kaer Morhen i dowiedzieć się, jak zrobić eliksir.

Nieproszeni goście[edytuj | edytuj kod]

Lambert pomoże mi zrobić eliksir, ale najpierw muszę przynieść minerał z pokoju wieczornego i alkohol ze zbrojowni. Dodatkowo mam zabić wszystkich bandytów, których spotkam po drodze. Muszę przynieść minerał i alkohol, zabijając po drodze napotkanych bandytów.

Minerał[edytuj | edytuj kod]

Znalazłem minerał, o którym mówił Lambert. Znalazłem minerał.

Alkohol[edytuj | edytuj kod]

Znalazłem alkohol, o którym mówił Lambert. Znalazłem alkohol.

Składniki[edytuj | edytuj kod]

Zebrałem wszystkie składniki i zabiłem wszystkich bandytów. Teraz powinienem porozmawiać z Lambertem. Zrobiłem już wszystko, o co prosił mnie Lambert. Powinienem z nim porozmawiać.

Bandyci[edytuj | edytuj kod]

Zabiłem wszystkich bandytów, którzy zostali w Kaer Morhen. Można to chyba uznać za koniec ataku. Zabiłem już wszystkich bandytów.

Receptura[edytuj | edytuj kod]

Lambert nauczył mnie receptury eliksiru dla Triss i polecił, żebym porozmawiał z Vesemirem. Muszę porozmawiać z Vesemirem.

Oprawianie[edytuj | edytuj kod]

Nauczyłem się oprawiania potworów. Vesemir powiedział, żebym wyszedł na dziedziniec i zabrał pazur przerazy. Mam iść na dziedziniec i wziąć pazur z ciała przerazy.

Alchemia[edytuj | edytuj kod]

Mam wszystkie składniki potrzebne do zrobienia eliksiru. Powinienem rozpocząć medytację i zrobić eliksir. Jeśli mi się nie uda, wiedźmini dadzą mi nowe składniki. Powinienem rozpocząć medytację i zrobić eliksir.

Do Triss[edytuj | edytuj kod]

Udało się! W końcu mam eliksir. Powinienem zanieść go do komnaty Triss w wieży. Dostanę się tam przez jeden z pokoi na górnym piętrze. Powinienem zanieść eliksir do pokoju Triss na piętrze.

Wdzięczność lub Zemsta[edytuj | edytuj kod]

Stay around for sex:

Wdzięczność[edytuj | edytuj kod]

Eliksir, który przygotowałem, szczęśliwie uleczył Triss. Cieszę się, że czarodziejka wyszła z tego cało. Mam wrażenie, że kiedyś była dla mnie z jakichś przyczyn ważna... Udało mi się uleczyć Triss. Cała ta sytuacja przywołała cienie utraconych wspomnień. (1000 XP) (5000 XP enhanced edition) lub

Head straight to the funeral:

Zemsta[edytuj | edytuj kod]

Bandyci, którzy napadli na Kaer Morhen, wykrzykiwali słowo "Salamandra" - prawdopodobnie nazwę organizacji, z którą są związani. Nie pozwolę, żeby atak na wiedźminów uszedł Salamandrze na sucho. Sam jestem wiedźminem i zamierzam pomścić śmierć Leo oraz odzyskać skradzione sekrety Kaer Morhen. Zamierzam pomścić śmierć Leo i ukarać bandytów nazywających się Salamandrami, którzy ukradli wiedźmińskie sekrety. (4000 XP) (8000 XP enhanced edition)