Elfy i ludzie

Z Wiedźmińska Wiki

"Elfy i ludzie" autor: Hen Gedymdeith - księga powstała w czasach, gdy ludzie i elfy żyły jeszcze w przyjaźni, a elfie miasta nie były fundamentami miast ludzkich. Opisuje ona podróż autora do elfich pałaców, gdzie miał on pobierać nauki, a także inne cuda, które dzisiaj, niestety, są już jedynie legendą.

Fragment:

W górze rzeki zobaczyliśmy ich miasta, tak delikatne, jakby utkane z porannej mgły, z której się wyłaniały. Wydawało się nam, że znikną za chwilę, że ulecą z wiatrem, który marszczył powierzchnię wody. Były tam pałacyki, białe jak kwiaty nenufaru. Były wieżyczki, zdające się być uplecione z bluszczu, były mosty, zwiewne jak płaczące wierzby. I były inne rzeczy, dla których nie znajdowaliśmy imion i nazw. A mieliśmy już przecież imiona i nazwy dla wszystkiego, co w tym nowym, odrodzonym świecie widziały nasze oczy. Nagle, gdzieś w odległych zakątkach pamięci, odnajdywaliśmy nazwy dla smoków i gryfów, dla syren i nim, dla sylfid i driad. Dla białych jednorożców, które o zmierzchu piły z rzeki, schylając ku wodzie swe smukłe głowy. Wszystkiemu nadawaliśmy nazwy. I wszystko stawało się bliskie, znane, nasze. Oprócz nich. Oni, choć tak do nas podobni, byli obcy, tak bardzo obcy, że długo nie umieliśmy dla obcości tej znaleźć imienia.

Krew elfów, str. 108

Komentarz[edytuj | edytuj kod]

Tekst jest autorstwa A. Sapkowskiego i wraz z mottem Marszałka Milana Raupenneck'a stanowi introdukcję do czwartego rozdziału tomu "Krew elfów"- pierwszej części pięciotomowej sagi o wiedźminie.