Elfi Wiedzący

Z Wiedźmińska Wiki
Elfi Wiedzący
Tw3 book green.png
Przedmiot można przeczytać
Opis
Rynsztunek/slot
Księgi
Kategoria
Zwykły przedmiot
Typ
Książka
Źródło
Łup
Cena bazowa
10 Novigradzkie korony
Kupno
25 Novigradzkie korony
Sprzedaż
1 Novigradzkie korony
Waga
0 waga

A copy of this book can be found though Keira's portal in the sitting area near her "bathing area". Another copy can be purchased from the Handlarz Scoia'tael in the forest outside Novigrad

Wielu myśli, że Aen Saevherne – Wiedzący – to po prostu określenie na czarodzieja w Starszej Mowie. Tymczasem zrównać Wiedzącego ze zwykłym praktykiem magii to jakby uznać świeżo upieczonego szeregowego z poboru i wiedźmina za równych sobie, bo obaj mieczem władają.

Wiedzący oczywiście potrafią posługiwać się magią – i to z większą wprawą, niźli najwybitniejsi ludzcy czarodzieje. Nie to jednak jest powodem, dla którego cieszą się tak wielkim poważaniem i sławą, lecz inne, prawdziwie niezwykłe umiejętności, które posiedli.

Dla elfiego Wiedzącego nie ma tajemnic. Potrafi on spojrzeć tak w przyszłość, jak i w przeszłość. Aen Saevherne wyznają się nie tylko na magicznych arkanach, lecz na wszystkich dziedzinach nauki. Są też jedynymi, którzy rozumieją naturę i działanie tak zwanej Starszej Krwi czy też Genu Lary Dorren – i wiedzy tej zazdrośnie strzegą.

Ilu jest elfich wiedzących? Sama spotkałam tylko jedną z nich, Idę Emean z Gór Sinych. Możliwe, że jest ona ostatnią przedstawicielką tej tajemniczej kasty. Natknęłam się też wprawdzie na przekazy o elfim mężczyźnie, który miałby jakoby do niej należeć, ale jak dotąd nie udało mi się ich potwierdzić.