Eithné

Z Wiedźmińska Wiki
Eithne - matka Morénn.jpg

Eithné - Pani Brokilonu i Królowa Driad. Stara i potężna Królowa która rządzi niepodzielnie lasem Brokilon. Nie uznaje niczego co ludzkie. Prowadziła liczne wojny z sąsiednimi państwami ludzi, chcąc uchronić Brokilon przez zniszczeniem. W czasie II wojny Północy z Nilfgaardem, udzielała w swoim lesie schronienia członkom Scoia'tael i Brygady Vrihedd i zapewniała im opiekę medyczną.

Inne[edytuj | edytuj kod]

Serial[edytuj | edytuj kod]

Władczyni Brokilonu nosiła powłóczystą, zwiewną, jasnozieloną szatę. Jak większość driad, była niewysoka i szczupła, ale dumnie uniesiona głowa, twarz o poważnych, ostrych rysach i zdecydowane usta sprawiły, że wydawała się wyższa i potężniejsza. Jej włosy i oczy miały kolor roztopionego srebra.

Miecz przeznaczenia, str. 259

A później przyszedł rozkaz z Duén Canell, do Srebrnookiej Eithné, Pani Brokilonu. Czarodziejkę odprawić, brzmiał rozkaz władczyni Lasu Driad. Wiedźmina leczyć.

Chrzest ognia, str. 9

Oparta o sosnę niewysoka driada miała oczy i włosy w kolorze srebra. Zachodzące słońce otaczało aureolą jej głowę na tle pstrokatej ściany lasu. Milva uklękła na jedno kolano, nisko skłoniła głowę:
- Bądź pozdrowiona. Pani Eithne.
- Władczyni Brokilonu zatknęła za łykowy pasek złoty nożyk o kształcie sierpa.

Chrzest ognia, str. 10

Dane z pozostałych źródeł[edytuj | edytuj kod]

W filmie i w serialu w rolę Eithné wcieliła się Dorota Kamińska.