Eist Tuirseach

Z Wiedźmińska Wiki
G SS Eist Tuirseach.jpg

Eist Tuirseach - szlachetny rycerz ze Skellige, król Cintry. Wojownik o ciemnej twarzy i orlim nosie. Jego ślub z Calanthe został zaakceptowany przez wielmożów, choć spowodował niemały szok. Ostatecznie pozostawił sprawowanie rządów jej. Eist zginął w Marnadalu.

Dane z pozostałych źródeł[edytuj | edytuj kod]

W serialu the witcher w postać Eista Turseach wciela się Björn Hlynur Haraldsson.

Gwint[edytuj | edytuj kod]

Serial[edytuj | edytuj kod]

Wyspiarze wkroczyli dziarskim, dudniącym krokiem, we czterech, w lśniących, skórzanych kubrakach obszytych foczym futrem, przepasani szarfami z kraciastej wełny. Prowadził ich żylasty wojownik o ciemnej twarzy i orlim nosie, mający u boku barczystego młodziana z rudą czupryną. Wszyscy skłonili się przed królową.
- Wielki to zaszczyt - rzekła Calanthe, lekko zarumieniona - witać ponownie na moim zamku świetnego rycerza, jakim jest Eist Tuirseach ze Skellige. Gdyby nie dobrze znany fakt, że żywisz pogardę dla ożenku, ucieszyłabym się nadzieją, że może przybywasz ubiegać się o moją Pavettę. Czyżby samotność jednak dokuczyła ci, panie?
- Nie raz, piękna Calanthe - odrzekł smagłolicy wyspiarz, unosząc na królową błyszczące oczy. - Zbyt niebezpieczne jednak wiodę życie, by myśleć o trwałym związku. Gdyby nie to... Pavetta jest młodziutką jeszcze panną, nierozkwitłym pączkiem(..)

Ostatnie życzenie, str.

- A ja powiadam, że zabito ją na ulicach, gdy uchodziła - oświadczył ryży. - Wiem. to, bo choć nie pochodzę z Cintry, byłem w drużynie jarla ze Skellige, który wspierał Cintrę czasu wojny. Król Cintry, Eist Tuirseach, jak wszyscy wiedzą, właśnie z wysp Skellige się wywodził, wujem był jarlowi. A ja w drużynie jarla walczyłem w Marnadalu i w Cintrze, a potem, po klęsce, pod Sodden...

Krew elfów, str.

- To prawda - pokiwał głową Demawend. - Crach poprzysiągł Nilfgaardowi krwawą zemstę. Za Eista Tuirseach, zabitego w Marnadalu. I za Calanthe.

Krew elfów, str. 206

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

Władcy Cintry starszy herb Cintry

młodszy herb Cintry

CerbinCorrelCoram ICoram IICorbettDagoradCalantheRoegnerEist TuirseachNieoficjalny herb prowincji Cintra Emhyr var Emreis
Królowe
Becca z NazairuEschiva z SoddenRigoberta z LyriiFiona z TemeriiElen z KaedwenAdaliaCalanthe • "Cirilla"
Inni członkowie dynastii cintryjskiej
CirraPavettaCirilla