Einar Gausel

Z Wiedźmińska Wiki
Tw2 journal Einar.png

Einar Gausel - krasnolud, jest drugoplanową postać w grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Kupiec z Flotsam, sprzedaje głównie książki, jest jednym z przeciwników w kościanym pokerze (zadanie "Pokerowa Twarz: Flotsam"), i fryzjerem (patch 1.2). Jego mieszkanie jest w nieludzkiej faktorii naprzeciwko kuźni. Można kupić u niego książki o potworach, które są przydatne do wykonania zadań Zlecenie na Nekkery i Zlecenie na Endriagi. Jest pośrednikiem nieludzi z władzami Flotsam. Po jednym z Patchy do Wiedźmina 2 zostaje balwierzem i Geralt może zmienić u niego fryzurę.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Gdyby nieludzie z Bindugi tworzyli zorganizowaną społeczność, krasnolud Einar Gausel byłby najbliższy pełnienia obowiązków jej przewodniczącego. Choć Scoia'tael uważali go za kolaboranta na ludzkiej smyczy, Einar starał się jak najlepiej reprezentować interesy mniejszości, między innymi pośrednicząc w kontaktach z komendantem. Ponadto prowadził coś w rodzaju księgarni, a zważywszy okolicę, wybór tytułów, którymi dysponował, był całkiem imponujący.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]