Egan

Z Wiedźmińska Wiki
Tw2 journal Auckes.png
Egan - Wiedźmin ze Szkoły Żmiji współpracujący z Letho, członek organizacji znanej jako Królobójcy. Razem z Serritem wyruszył zabić króla Henselta na rozkaz Cesarza Nilfgaardu.

Przy próbie zamachu obok króla przypadkowo znalazł się Geralt, który udaremnił zamach i zabił Egana.

Przed akcją gry[edytuj | edytuj kod]

Po tym, jak Geralt uratował życie Letho w Angrenie, wiedźmin pomógł mu znaleźć Dziki Gon, który porwał Yennefer. Egan i jego brat Serrit byli częścią grupy, która znała się na tropieniu Gonu.

Podczas przesilenia zimowego, Egan wziął udział w bitwie o drzewo wiszącego człowieka, gdzie wiedźmini stanęli przed jeźdźcami Gonu. Choć Wojowników Gonu było zbyt wielu, więc Geralt wymienił siebie za Yennefer. Dziki Gon odjechał, a Serrit, Egan oraz Letho wyruszyli w świat wraz z czarodziejką. Wiedźmin był uwodzony przez Yennefer.

Ścieżka Iorwetha[edytuj | edytuj kod]

Według snu Letho, znalezionego w jaskiniach Harpii, Egan miał dostarczyć głowę Demawenda Sheali de Tancarville. Ginie w czasie ataku na kryjówkę królobójców.

Ścieżka Roche'a[edytuj | edytuj kod]

Geralt wraz z Detmoldem odtworzyli pamięć Egana, dzięki czemu mogli dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • W jednym ze swych wspomnień Geralt określa Serrita i Egana jako 'wiedźmińskich braci'. Nie jest do końca pewne, czy są oni prawdziwymi braćmi, czy też łączy ich tylko 'braterstwo fachu'.
  • Imię Egana w wielu wersjach obcojęzycznych brzmi 'Auckes'.
  • Gdyby strażnicy w drodze do Sheali zapytali co niesie, miał odpowiedzieć kapustę.
  • Letho podczas rozmowy z Geraltem, mówi że Yennefer próbowała uwodzić Egana.