Echinops (zwierzę)

Z Wiedźmińska Wiki
Wizerunek z Gry Wyobraźni

Echinops - niewielki potwór przypominający jeża, ssak. Najeżony dużą ilością długich i bardzo ostrych kolców. Potrafi nimi strzelać na odległość około dziesięciu stóp. Kolce te po wbiciu się w cel, łamią się, a końce przemieszczają się głębiej. Kiedy echinops się nie porusza, z wyglądu przypomina olbrzymią kępę trawy.

Zagryzł wargi i ostrożnie przeszedł obok echinopsa. Kolce potwora zafalowały jak macki ukwiału. Ale tylko na moment, potem echinops znieruchomiał i znów zaczął przypominać wielką kępę bagiennej trawy.

Wieża Jaskółki, str.

Na jego drodze, między dwoma stalagmitami, w miejscu, którego ominąć nie mógł, leżał spory echinops, najeżony masą długich kolców. Geralt przełknął ślinę. Wiedział aż nadto dobrze, że echinops potrafił strzelać kolcami na odległość dziesięciu stóp. Kolce miały szczególną właściwość - wbite w ciało łamały się, a ostre końcówki wnikały i "wędrowały" coraz głębiej i głębiej, aż wreszcie dosięgały jakiegoś wrażliwego organu.

Wieża Jaskółki, str. 232

Dane z innych źródeł[edytuj | edytuj kod]

  • Gra Wyobraźni

Niewielki stwór zamieszkujący podziemia i kopalnie. Najeżony jest masą długich kolców. Znieruchomiały przypomina wielką kępę bagiennej trawy. Potrafi strzelać kolcami na odległość trzech metrów. Kolce wbite w ciało łamią się, a ostre końcówki przemieszczają w głąb ciała.