Dziki Gon (księga)

Z Wiedźmińska Wiki
Icon disambig.svg Ten artykuł dotyczy przedmioty. Informacje o the general discussion of the phenomenon znajdziesz tutaj: Dziki Gon.

W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

There are two different books with the title "The Wild Hunt":

First version[edytuj | edytuj kod]

Dziki Gon
Tw3 book brown.png
Przedmiot można przeczytać
Opis
Rynsztunek/slot
Księgi
Kategoria
Zwykły przedmiot
Typ
Książka
Źródło
Łup / Zakupu
Cena bazowa
10 Novigradzkie korony
Sprzedaż
1 – 3 Novigradzkie korony
Waga
0 waga

A least one copy of this book is found in the Zamek Królewski.

W wierzeniach ludowych tak zwany Dziki Gon opisywanych jest jako orszak upiorów, pędzący po nieboskłonie na szkieletach koni. Jego swoistemu przemarszowi towarzyszą gwałtowne zjawiska pogodowe takie, jak śnieżyce, wichury, nagły spadek temperatury. Dlatego świadkowie pochodzący głównie z terenów wiejskich, gdzie owo zjawisko można obserwować najczęściej, przekonują (błędnie), będąc prawdopodobnie pod wpływem szoku, iż Dziki Gon przybywa wyłącznie w porze zimowej, podczas gdy badania Quintusa z Ban Ard potwierdzają, że pora roku nie ma żadnego wpływu na jego pojawienie się.

Wierzy się, że przemarsz Dzikiego Gonu zwiastuje wojnę i śmierć. Znane są też przypadki niewyjaśnionych zaginięć, które miały miejsce tuż po pojawieniu się owego złowieszczego orszaku. Wśród ludu panuje przekonanie, że Dziki Gon porywa ludzi między dziesiątym a dwudziestym rokiem życia, a świadkowie przekonują, że ludzie, którzy zostali porwani, czasem wracają, lecz po wielu, wielu latach, długo po śmierci swoich własnych dzieci, brak jednak jakichkolwiek badań potwierdzających tę tezę.

Second version[edytuj | edytuj kod]

Dziki Gon
Tw2 item book.png
Przedmiot można przeczytać
Opis
Rynsztunek/slot
Księgi
Kategoria
Zwykły przedmiot
Typ
Książka
Źródło
Łup / Zakupu
Cena bazowa
60 Novigradzkie korony
Kupno
146 Novigradzkie korony
Sprzedaż
15 Novigradzkie korony
Waga
0 waga

A copy of this book can be purchased from the following merchants:

  • Merchant by the rugs in Rynek

W sunącej po niebie wstędze zjawiają się niewyraźne, koszmarne sylwetki jeźdźców. Są coraz bliżej, widać ich coraz wyraźniej. Chwieją się bawole rogi i wystrzępione pióropusze na hełmach, spod hełmów bieleją trupie maski. Jeźdźcy siedzą na szkieletach koni, okrytych strzępami kropierzy. Wściekły wicher wyje wśród wierzb, klingi błyskawic bez ustanku tną czarne niebo. Wiatr zawodzi coraz głośniej. Nie, to nie wiatr. To upiorny śpiew. Koszmarna kawalkada zakręca, kopyta widmowych koni kotłują poświatę błędnych ogników wiszących nad bagnami.

Na czele kawalkady galopuje Król Gonu. Przerdzewiały szyszak kołysze się nad trupią maską, ziejącą dziurami oczodołów, w których płonie sinawy ogień. Powiewa wystrzępiony płaszcz. O pokryty rdzą napierśnik grzechocze naszyjnik, pusty jak stara grochowina. Niegdyś były w nim drogie kamienie. Ale wypadły podczas dzikiej gonitwy po niebie. I stały się gwiazdami. Król Gonu śmieje się, kłapią przegniłe zęby nad za­rdzewiałym kołnierzem zbroi. Sino goreją oczodoły trupiej maski.

W grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów[edytuj | edytuj kod]

Dziki Gon
Tw2 questitem wildhuntbook.png
Książka. Analizuje legendy związane z Dzikim Gonem.
Opis
Kategoria
Zwykłe
Rodzaj
Księga / Przedmiot fabularny
Źródło
Łup / shop in Vergen
Kupno
0 oreny
Sprzedaż
0 oreny
Waga
waga 0

This volume can be found in a chest in Zrujnowana łaźnia along with some other loot, or purchased. It provides Geralt with some information about the cavalcade of specters.

Dziki Gon
Według Nordlingów Dziki Gon jest korowodem, a może raczej galopadą szkieletowych jeźdźców. Mkną oni na kościotrupach koni przez niebo, odziani w przerdzewiałe resztki pancerzy, z poszczerbionymi mieczami u pasa. Podobnie jak kometa, Dziki Gon zwiastuje wojnę, co zostało potwierdzone w sposób nie do podważenia. Upiorna kawalkada zbiera żniwo co kilka lat, ale od dawna nie było ono tak obfite, jak przed ostatnią wojną z Nilfgaardem, kiedy w samym tylko Novigradzie po przejściu Gonu zniknęło ponad dwudziestu ludzi. Co ciekawe Dziki Gon nigdy nie pojawia się w legendach elfów i krasnoludów.