Dziennik złodzieja

Z Wiedźmińska Wiki

Część 1[edytuj | edytuj kod]

Dziennik złodzieja
Tw3 book open.png
Przedmiot można przeczytać
Opis
Rynsztunek/slot
Przedmioty fabularne / Księgi
Kategoria
Zwykły przedmiot
Typ
Pozostałe
Waga
0.01 waga

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Holger Czarna Ręka... Dobre sobie! Powinni na niego wołać Holger Pusty Łeb, Holger Dwie Lewe Ręce, albo najlepiej Holger Kretyn. Stchórzyliśmy? Co on ma we łbie zamiast mózgu, tran? Przecież na każdego z nas było dziesięciu wrogów! I do tego żeśmy stali po kolana w błocie, a oni napierali z góry! Rozumiem, że to honor umrzeć w walce – ale to wcale walka nie była, tylko rzeź! Wygnał nas, kaszalot opasły, syn syreny i trolla... No, tośmy się wynieśli, ale nie z pustymi rękoma. Skoro i tak nigdy nie używa rogu swego dziada żeby trąbić na odwrót, nawet, jak jego tarczownicy giną jak muchy, tośmy go zabrali.

Kjarre wziął róg ze sobą i pojechał na północ, w fjordy, gdzie czasem zawijają piraci i przemytnicy – mówi, że może go od nas odkupią... A wtedy Matthios nigdy go nie znajdzie. I dobrze – nie stanął w naszej obronie, jak Holger kazał nas wygnać, to niech sam się hańbą okryje.

Część 2[edytuj | edytuj kod]

Dziennik złodzieja
Tw3 book open.png
Przedmiot można przeczytać
Opis
Rynsztunek/slot
Przedmioty fabularne / Księgi
Kategoria
Zwykły przedmiot
Typ
Pozostałe
Źródło
Looted from a chest in a tent on the western peninsula of Ard Skellig.
Cena bazowa
24 Novigradzkie korony
Waga
0 waga

This journal is found along with Róg Holgera Czarnej Ręki in a chest in a tent guarded by renegades on the western peninsula of Ard Skellig, about halfway between Arinbjorn and the Latarnia Eldberg.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Ja, Kjarre syn Knuta, po dwakroć okryłem się hańbą. Po raz pierwszy, gdy uciekłem z pola bitwy w strachu przed śmiercią. Tarcza, którą wyrzuciłem, spoczęła na dnie bagnisk i aż po Ragh nar Roog będzie świadectwem mojego tchórzostwa. Drugi raz, gdy za namową Orna Dwie Głowy pomogłem wykraść róg Holgera Czarnej Ręki. Orn myśli, że chcę sprzedać róg przemytnikom, ale tego nie zrobię. Jeśli mam żyć jako złodziej i rabuś, wolę nie żyć wcale.

Jedyne, co mogę zrobić, bo odzyskać honor, to zwrócić róg tam, gdzie jego miejsce, do rodowych włości. Matthios, któremu Holger powierzył odzyskanie rogu, ma rodzinę niedaleko tych klifów. Mam nadzieję, że przyjedzie tu wkrótce na święto równonocy. Wtedy mógłbym oddać mu skradziony róg i poprosić, żeby wstawił się za mną u jarla. Oby tak się stało.