Dziennik wiedźmina Jerzego

Z Wiedźmińska Wiki
Dziennik wiedźmina Jerzego
Tw3 book purple.png
Przedmiot można przeczytać
Opis
Rynsztunek/slot
Przedmioty fabularne
Kategoria
Zwykły przedmiot
Typ
Książka
Źródło
Grota Smokobójcy
Cena bazowa
24 Novigradzkie korony
Sprzedaż
7 Novigradzkie korony
Waga
0 waga

This books is found along with the diagrams for zbroja, trousers, buty i rękawice wiedźmińskiego cechu gryfa.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Usłyszawszy plotki o smoku, co sił ruszyłem do Velen. Niestety, od polowania na gada odciągnęli mnie prefekci z Gors Velen. Wezwano mnie jako fachowca, bym rozwiązał zagadkę kilku katastrof morskich, wywoływanych rzekomo przez północnice. Cóż, smok pustoszący wioski jest mniej istotny niż zatkany szlak handlowy. Na szczęście szybko rozwiązałem zagadkę samotnej latarni morskiej i znów ruszyłem w pogoń za smokiem.

Dowiedziałem się, że chłopi ze zniszczonych wiosek znaleźli schronienie w elfich katakumbach nad jeziorem Morzycko. Rozsądnie. Nie starczyło im jednak rozsądku, by lepiej wybrać rozpałkę. Rozpalili ognisko z elfich manusktyptów! Aż strach pomyśleć ile wiedzy Starszego Ludu poszło tam z dymem… Na szczęście część rękopisów udało mi się uratować (w tym wielce interesujący szkic na pancerz). Dość jednak o tym.

Według naocznych świadków: łuska popielata, wysokość w kłębie - 2 sążnie, długość - 5 sążni (dopisek: szacunek wagi - około 14 cetnarów), umiejętność utrzymywania wysokiej temperatury w miechach (smoczych płucach) przez dłużej niż kwarans. Wniosek: mamy do czynienia ze smokiem zielonym.

Rozpoczynam polowanie.