Dziad Borowy

Z Wiedźmińska Wiki

Dziad Borowy
Tw3 journal spriggan.png
Szczegóły
Rodzaj
Relikty
Odmiany
Grotnik
Podatności
Bomba dwimerytowa
Olej przeciw reliktom
Znak Igni
Taktyka
Summoning roots and the ability to be absorbed into the ground and reappear elsewhere
Składniki
Żywica leszego
Większy niebieski mutagen
Kość potwora
Sproszkowana tkanka potwora
Włókna
Wzmocnione drewno
Nasycone odłamki

Borowik - stwór występujący w świecie Wiedźmina. Brak dokładnego opisu. Bezlitośnie tępiony przez ludzi, między innymi przez Leśniczych.

Po lasach dawniej aby wilki wyły, a teraz akurat: upiory, borowiki jakieś, gdzie nie spluniesz, wilkołak albo inna zaraza.

Ostatnie życzenie, str. ??

Wygodny kodeks, mości wiedźminie, wielce wygodny. Ale tak, bez szczegółów, z borowikami miałeś do czynienia?
- Tak.

Ostatnie życzenie, str. ??

Nie zrobił tego, sam nie cierpiał osławionych Strażników Puszczy, zwanych Leśniczymi, ochotniczej formacji, zajmującej się zwalczaniem nieludzi. Sam zżymał się, słuchając ich przechwałek o naszpikowanych strzałami, zarżniętych lub powieszonych elfach, borowikach i dziwożonach.

Miecz przeznaczenia, str. ??

W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Bestiariusz[edytuj | edytuj kod]

Zbierałam jagody, jak zawsze o tej porze roku, kiedy nagle drzewa zaszumiały i zobaczyłam to dziwo…
– fragment wypowiedzi kobiety wracającej z lasu.

Borowy to podgatunek potwora, zwanego leszym. Można się na takiego natknąć w ostępach leśnych. Zwyczajowo nie rzucają się od razu na ludzi, ale rozdrażnione bywają straszne, a że siła w nich jest wielka, to i spustoszenie potrafią zrobić. Zeżreć może tak dużo, że na tęgich weseliskach tyle mięsiwa nie podają na stoły.
Każdy borowy ma władzę nad roślinami i jest z nimi związany. Jeśli więc ktoś niszczy rośliny w jego domenie, natychmiast przybywa, by ukarać szkodnika.