Wiedźmińska wiki na Gamepedii łączy siły z wiki na Fandomie! Planowane jest przekierowanie tutejszego serwisu do wiedźmińskiej wiki na Fandomie. Jeżeli jesteś członkiem społeczności i masz pytania, wątpliwości lub sprzeciwiasz się przekierowaniu, napisz wiadomość na portalu społeczności!

Dyskusja:Mapa CDPR

Z Wiedźmińska Wiki
Skocz do: Nawigacja, szukaj
Dyskusja artykułu „Mapa CDPR

Ta strona służy do dyskusji nad artykułem „Mapa CDPR”. Przed napisaniem nowego wątku miej na uwadze kilka rzeczy:


Dyskusja:Mapa świata/Archiwum 1 (dyskusje sprzed wydania gry).

Rzeki, a mapa do Witcher 2 :)[edytuj kod]

Toina[edytuj kod]

Wg. sagi Toina to rzeka w Naroku, nie zaś dopływ Buiny w Kaedwen, a Aedd Gynvael, na mapie leżące nad Toina własnie, (chyba) nie ma określonego położenia. arvedui 18:26, 15 sty 2008 (UTC)

W samej sadze nie jest powiedziane, gdzie leży Toina, ale informacje o tym, że jest to rzeka w Naroku znaleźć można w "Alfabecie ASa" na sapkowski.pl (lista nazw własnych pochodząca od samego Sapkowskiego). Przydałoby się w takim razie wyrzucić Aedd Gynvael z Kaedwen, przenieść do Naroku i opisać dopływ Tango z Naroku jako Toinę. Ausir 02:13, 16 sty 2008 (UTC)

Chotla[edytuj kod]

Chotla nad którą rozegrała się bitwa pod Brenną znajduje się na granicy Sodden, Brugge (przy czym Brenna leży już w Temerii, skąd wnioskuję, że Chotla stanowi granicę Brugge-Sodden i Brugge-Temeria). Na mapie jest to dopływ Ismeny wpadający do niej (lub odwrotnie) pod Wyzimą. Zaś w książkach kilkakrotnie używane jest stwierdzenie wideł Chotli i Iny (wpadającej do Jarugi na granicy Sodden i Brugge). Dzięki temu drobiazgowi miejsce bitwy przesunęło nam się ładnych kilkadziesiąt kilometrów na północ. arvedui 18:26, 15 sty 2008 (UTC)

Fakt, na szkicu mapy Chotla to dopływ Iny, natomiast na mapie z samej gry jako Chotla zidentyfikowana została rzeka wpadająca do Jeziora Wyzimskiego (czyli do Ismeny). "Chotla" wpadająca do Iny w ostatecznej wersji mapy nie jest podpisana, za to na szkicu podpisana jest właśnie jako Chotla, a Brenna i tak znajduje się na rzece zidentyfikowanej jako Chotla na mapie z gry. Co do tego, czy Brenna leży w Temerii to nie jest to chyba nigdzie wyraźnie powiedziane - wygląda na to, że chyba jednak raczej w Sodden lub Brugge. Ausir 02:00, 16 sty 2008 (UTC)
Alfabet ASa mówi: "Brenna: miejscowość w Temerii, miejsce wielkiej bitwy [PJ]", więc mamy Brugge, Sodden i Temerię.

arvedui 14:49, 17 sty 2008 (UTC)

Literówki[edytuj kod]

Tak dla przyszłych pokoleń chciałbym zgłosić jedną literówkę: Carreras zmieniono nazwę na Carreas.

A Rinde na Rinbe. Ausir 01:42, 16 sty 2008 (UTC)
Równiesz Metinnę na Mettinę. Fol55

Jamurlak[edytuj kod]

Skoro krzyż Jamurlaku stanowi część herbu Redanii, to Jamurlak wydaje mi się na tyle ważny, że przydałoby się zaznaczyć go na mapie - jeśli nie jako krainę, to choćby jako miejscowość. Ausir 02:52, 16 sty 2008 (UTC)

usterki c.d.[edytuj kod]

1. Hengfors jako stolica Caingorn mogłoby w Caingorn leżeć prawda?
2. Adalatte (również wg Alfabetu ASa) stanowi granicę Bremervoord
3. I tak przy okazji: Bremervoord, Kerack i Attre, Creyden (raz jako część Hengfors, raz w Kovirze) były krainami.
4. Czy ktoś wie dalczego mówi się o jednym dniu inwazji na Lyrię i Aedirn? I że Aedirn leżało w Dol Angra? Czy to znaczy, że Aedirn sięgało od źródeł Jarugi do Pontaru?
5. No i niewyjaśniona kwestia Angrenu/Dol Angra/Zarzecza. Co po której jest stronie Jarugi, bo ja już nie jestem pewien, czy ta mapka jest zrobiona dokładnie z tekstem. Np. Takie coś jak "lewobrzeżne Zarzecze zwane też Lewobrzeżem". Czy to oznacza, że jest też prawobrzeżne Zarzecze?
6.Czy Roggeven na mapie, leżące w Redanii, to Roggeveen z Cidaris (znowu wg. alfabetu ASa)? arvedui 13:35, 17 sty 2008 (UTC)

Na mapie Gelibol to miasto. Według "Ziarna prawdy" i "Alfabetu ASa", Gelibol to kraina, w której leży miasto Mirt. Ausir 17:01, 19 sty 2008 (UTC)

Kolejne niezgodności[edytuj kod]

W książce prący na północ po zdobyciu Vengerbergu Nilfgaardczycy spychają wojska Aedirn ku Dolinie Pontaru i Dol Blathanna, idąc ku Kaedwen (CzP 222-224). Na mapie z gry Vengerberg znajduje się na północ od Dol Blathanna. Poza tym z Dol Blathanna graniczy zagranięta przez Kaedwen część Aedirn (Dolna Marchia), znajdująca się na północ od Dyfne, a na mapie Dol Blathanna leży zdecydowanie dalej na południu. Ausir 20:56, 26 lut 2008 (UTC)


Według mnie najleprzą mapę narysowałby Andrzej Sapkowski, jak tak patrze na różne mapy, dane z książek to w niemal każdej jaest błąd!!!! Nie spotkałem jeszcze mapy która była by narysowana perfekcyjnie. Fol55


Sam Andrzej Sapkowski za najplizszą prawdy uznał podobno mapę czeską. Wilczyca 13:30, sie 26, 2010 (UTC)

Nawet Sapkowski nie stworzyłby idealnej mapy. Przecież gdy pisał opowiadania, ich świat uważał za dekorację, dodatek. Dopiero na potrzeby Sagi ogarnął trochę geografię. Pomagał podczas tworzenia mapy do gry, ale i tak jest na niej pełno pomyłek. SMiki55 (dyskusja) 06:24, wrz 6, 2012 (UTC)

Dokładność map[edytuj kod]

Sapkowski, owszem, uznał czeską mapę za najbardziej dokładną, lecz w czasach, gdy nie było jeszce kilku nowszych. Niestety i mapa czeska zawiera parę błędów, choć jej największą wadą jest mała szczegółowość. Mapy Orteliusa są natomiast bardzo szczegółowe, ale zawierają więcej błędów. To prawda, że nie ma żadnej idealnie dokładnej mapy, jednak sam AS raczej by takiej nie sporządził. On był pisarzem, nie grafikiem. Zresztą, mapę świata nakreślił ponoć kiedyś czeski tłumacz książek Sapka, Standa Komarek z Cieszyna, jednak tejże mapy nigdzie dostać nie można.

Mapa z gry natomiast jest wyjątkowo biedna, ani ona szczegółowa, ani poprawna... ;p

Galeria[edytuj kod]

Nie lepiej było by zrobić galerię map i podpisać z którego kraju pochodzą? Niektóre z tych linków nie działają.

FOLTEST55 17:51, sie 19, 2011 (UTC)

Podpisuję się pod tym, tylko komuś musi się chcieć. ;)


82.160.136.253 19:32, sie 19, 2011 (UTC)

No ja mogę to zrobić... Ale na razie tylko ty się zgadzasz. :)

FOLTEST55 21:29, sie 19, 2011 (UTC)

Miasto Hagge 2x[edytuj kod]

Na mapie z gry Wiedźmin 2 mamy dwa miasta o nazwie Hagge. Jedno leży w Temerii na zachód od Flotsam drugie leży w Aedirn blisko Vergen (na zachod od Vergen). "Temerskie Hagge" można zobaczyć na mapie Królestw Połnocnych zas "Aedirńskie Hagge" na mapie Doliny Pontaru.


O mapie z wieśka 2 w ogóle nie ma co wspominać. Tak źle zaznaczyli granice, że stolica Mahakamu, góra Carbon, leży w Aedirn... SMiki55 (dyskusja) 09:37, wrz 3, 2012 (UTC)