Gamepedia was upgraded to MediaWiki version 1.31 on Wednesday November 14th. To learn more about the upgrade and its effects click here.

Dymitr

Z Wiedźmińska Wiki
Tw2 journal Dmitri.png

Dymitr - najbardziej poszukiwany po Scoia'tael bandyta z Flotsam. Choć straż go poszukuje to nie może go złapać, ponieważ ma list żelazny od Loredo, więc straże z Flotsam ścigają go tylko w przenośni. Jest przywódcą bandytów i każdy zbir musi się z nim liczyć. Jest powiązany z Vencelem Puggiem (zadanie "Zapach kadzideł"), z Ludwigiem Merse'm oraz z samym Bernardem Loredo. Dymitr robi za Loredo brudną robotę, jak np. zabicie szpicla z Wyzimy, mordowanie nieludzi z faktorii, czy prowadzenie nielegalnej bimbrowni. Zabił trollicę. W zemście trolla (ukochanego owej trollicy) ginie od wiedźmińskiego miecza (zadanie "Kłopoty z Trollem"). Bądź też jeśli wiedźmin zabije trolla, nie spotka Dymitra.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • W listach skierowanych do Wyzimy Ludwig Murse piszę że Dmitri został stracony za swe zbrodnie;

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Porównanie Dymitra do zangwebarskiej hieny byłoby krzywdzące dla biednego zwierzęcia. W przeciwieństwie do niej ów obwieś żerował nie tylko na padlinie, ale i na krzywdzie ludzkiej, a także nieludzkiej. W taki oto sposób gromadził krwawy grosz.
Samo wspomnienie Dymitra w tej historii zbytnio go nobilituje, tedy poprzestańmy na tym, że wiedźmin życia go pozbawił i o sukinsynu zamilczmy.