Dwimveandra

Z Wiedźmińska Wiki

Dwimveandra to czarodziejka, która ukończyła szkołę magii i wybrała drogę wędrownej praktykantki, imającej się prac dorywczych i praktyk u różnych mistrzyń. W podróży może liczyć na specjalny fundusz stypendialny, ufundowany przez Kapitułę.

Po kilku latach zbierania doświadczenia dwimveandra może ubiegać o egzamin i promocję mistrzowską.

Ważniejsze postaci[edytuj | edytuj kod]

Każda kończąca szkołę magii czarodziejka stawała przed wyborem. Mogła zostać w uczelni jako asystentka mistrzyń-preceptorek. Mogła prosić którąś z niezależnych mistrzyń o przyjęcie pod dach w charakterze stałej praktykantki. Lub mogła wybrać drogę dwimveandry. System został zapożyczony od cechów. W wielu z nich wyzwalany na czeladnika uczeń miał obowiązek podjąć wędrówkę, podczas której imał się pracy dorywczej, w różnych warsztatach, u różnych mistrzów, to tu, to tam, wreszcie po kilku latach wracał, by ubiegać się o egzamin i promocję mistrzowską. Różnice jednak bły. Zmuszonym do wędrówki, a nie znajdującym pracy czeladnikom nader często zaglądał w oczy głód, a wędrówka często stawała się tułaczką. Dwimveandrą zostawało się z własnej woli i ochoty, a Kapituła czarodziejów utworzyła dla wędrujących magiczek specjalny fundusz stypendialny, z tego co Geralt słyszał, wcale niemały.
Sezon burz, str. 385
Jestem dwimveandrą. Spotkałam Yennefer przypadkiem, u mistrzyni, u której właśnie skończyłam praktykę. (...) I dała list polecający do znajomej magiczki z Mariboru, u której zamierzałam teraz praktykować.
Sezon burz, str. 384