Dudu

Z Wiedźmińska Wiki
Tellico Lunngrevink Letorte
D65e93c6819da741.jpg
Informacje podstawowe
Przydomek / pseudonim(y)
Dudu
Penstock
Profesja
Aktor
Kupiec
Płeć
Mężczyzna
Rasa
Doppler
Przynależność
Trupa Iriny Renarde (tymczasowo)
Informacje rodzinne
Kolor oczu
Ciemny
Informacje rodzinne
Inni krewni
Dainty Biberveldt (przybrany kuzyn)
Wystąpienia

Tellico Lunngrevink Letorte, w skrócie Penstock, dla przyjaciół Dudu - doppler mieszkający w Novigradzie pod postacią Daintiego Biberveldta, początkowo wbrew jego woli. Jednakże dzięki serii błyskotliwych posunięć handlowych Dudu zyskał sympatię tego niziołka, a ten pozwolił mu korzystać z jego postaci oraz sprawować funkcję jego faktora w tym mieście. Od tego momentu Dudu był uważany za kuzyna Daintiego.

Przyjaciel Geralta z Rivii.

Charakterystyka[edytuj | edytuj kod]

Jest niską postacią o łysej głowie, wydatnym nosie i odstających uszach. Brakuje mu prawego oka, miejsce po nim zajmuje szeroka blizna widoczna również po przemianie.

Dudu jest pozytywnym bohaterem świetnie potrafiącym obracać majątkiem. Umiłował sobie sztukę, a ze względu na swoje zdolności często występował na scenie, zastępując niedysponowanych artystów. Cechuje go dobrotliwość, której nie może się wyzbyć nawet po przemianie.

W czasie III wojny Północy z Nilfgaardem stracił majątek i był więziony przez Skurwiela Juniora. Po tym jak Ciri uwolniła go od Juniora, ten pomógł Geraltowi, Zoltanowi i Priscilli uwolnić Jaskra z rąk Łowców Czarownic. Na koniec przemienia się w Skurwiela Juniora, i wykorzystuje jego majątek aby zarabiać uczciwie na handlu dalekomorskim.

Ciekawostki i inne Informacje[edytuj | edytuj kod]

Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Tw3 journal dudu.png

W Dzikim Gonie stracił swój majątek i prawe oko przez Skurwiela Juniora, a po śmierci Juniora podszywa się pod niego. 2 tygodnie po śmierci Skurwiela głosił że nawrócił się na Wieczny Ogień, sprzedał nielegalne interesy i zajmuje się handlem dalekomorskim.

Doppler Dudu był dawnym znajomym moim i Geralta. Spotkaliśmy go lata temu, w Novigradzie, gdy wcielił się w postać innego mojego znajomka, kupca Dainty Biberveldta.

Wówczas to, korzystając z jego kontaktów, Dudu przez kilka dni samowolnie prowadził własne interesy, doprowadzając tym Biberveldta do naprzemiennych napadów frustracji, rezygnacji i szału. Kupiec bezskutecznie próbował zlokalizować hochsztaplera i odzyskać kontrolę nad swym przedsiębiorstwem.

Cała historia skończyła się dobrze, a Dainty przyjął nawet dopplera do spółki, wmawiając wszystkim, że podobny do niego jak dwie krople wody niziołek jest w istocie jego kuzynem, Dudu Biberveldtem.
Geralt dowiedział się, że Dudu podpadł Cyprianowi Willeyowi, jednemu z najbardziej bezwzględnych przywódców novigradzkiego półświatka. To, że stracił jedynie oko, można śmiało nazwać szczęśliwym zrządzeniem losu.
Wspólnie ze mną i Ciri doppler wplątał się w nie lada kabałę, choć jego, w przeciwieństwie do mnie, nie złapała straż świątynna Novigradu.
Dudu potrafił docenić sztukę i był częstym widzem na spektaklach wystawianych przez wędrowną trupę aktorską. Ponoć, po zaprzyjaźnieniu się z jej członkami, doppler miał kilkakrotnie dublować niedysponowanych artystów – co dzięki zdolnościom do zmiany kształtu wypadało nad wyraz przekonująco.
Wreszcie, po wielu perypetiach i dzięki wymyślnemu fortelowi, wiedźmin miał okazję zobaczyć się z dawnym znajomym – i jedyną nadzieją pewnego uwięzionego poety.

Zadania[edytuj | edytuj kod]

Wiedźmin Pożegnanie Białego Wilka[edytuj | edytuj kod]

Serial[edytuj | edytuj kod]