Duén Canell

Z Wiedźmińska Wiki

Duén Canell - siedziba Eithné oraz stolica Brokilonu, znajdująca się w samym jego centrum. Duén Canell w tłumaczeniu oznacza Miejsce Dębu. Stolica państwa driad jest pilnie strzeżoną tajemnicą i naprawdę niewielu postronnym udało się, a właściwie zezwolono, tam dotrzeć. Wejść tam można bowiem tylko za aprobatą driad. Stolica Brokilonu znajduje się w głębi kotliny. Domy zamieszkiwane przez driady powstały przy użyciu im tylko znanej mocy, która sprawia, że gałęzie drzew rosną tak, jak tego chcą te leśne istoty.

Ważniejsze budynki i miejsca:[edytuj | edytuj kod]

  • brak danych

Ważniejsi mieszkańcy:[edytuj | edytuj kod]

Dotyczące opisu

Braenn stała po kolana w gęstym kobiercu z mgły. (...) Duén Canell, Miejsce Dębu. Serce Brokilonu. (...) Kotlina zamknięta koronami wielkich, zielonych drzew. Skąpana w mgłach i oparach bijących z ziemi, ze skał, z gorących źródeł. (...) Kotlina skąpana w magii. (...) Początkowo kotlina zdawała się wymarła, opuszczona. Nie na długo. Rozległ się głośny, modulowany gwizd, a po ledwie zauważalnych stopniach z hub, spiralnie otaczających najbliższy pień, zwinnie zsunęła się smukła, ciemnowłosa driada (...)
Miecz przeznaczenia, str. 224

W głębi kotliny zaczynało się właściwe Duén Canell - "śmieszne domki", przypominające kształtem olbrzymie kule jemioły, oblepiały pnie i konary drzew na różnej wysokości, zarówno nisko, tuż nad ziemią, jak i wysoko, a nawet bardzo wysoko - pod samymi koronami. Geralt dostrzegł też kilka większych, naziemnych konstrukcji, szałasów z posplatanych, wciąż pokrytych liściami gałązek. Widział ruch w otworach sadyb, ale samych driad prawie nie było widać.

Miecz przeznaczenia, str. 225

A później przyszedł rozkaz z Duén Canell, do Srebrnookiej Eithné, Pani Brokilonu. Czarodziejkę odprawić, brzmiał rozkaz władczyni Lasu Driad. Wiedźmina leczyć.

Chrzest ognia, str. 9

Dotyczące lokalizacji

  • brak cytatu

Ciekawostki i inne informacje:[edytuj | edytuj kod]

  • brak danych