Donimir z Troy

Z Wiedźmińska Wiki
Donimir z Troy
BaW Donimir z Troy.png
Module
|- Informacje
Rasa
Człowiek
Płeć
Mężczyzna
Narodowość
Redania
Profesja
Rycerz

Donimir z Troy - redański rycerz, uczestnik wielu bitew, w tym obu pod Sodden. Jego senior władał kasztelem Łysoróg, do którego zapraszał Jaskra po jego występie pod Bleobherisem.

Wiedźmin 3: Krew i Wino[edytuj | edytuj kod]

Donimir jest jednym z uczestników turnieju w Toussaint. Występuje w czerwonych barwach.

Herb[edytuj | edytuj kod]

"Trzy kroczące lwy na czerwono czarnym tle"

Widzieliście go? Rycerz chędożony! Herbowy! Trzy lwy w tarczy! Dwa srają, a trzeci warczy!
(według słów Sheldona Skaggsa)

- W samej rzeczy! – zakrzyknął jeden z obecnych na polanie rycerzy, chudy jak tyka drągal w czerwono-czarnym wamsie, ozdobionym trzema kroczącymi lwami. – (…) na honor, mości Jaskier, jeśli kiedyś będziecie w pobliżu Łysorogu, kasztelu mego seniora, wstąpcie, nie wahajcie się ani chwili.

Krew elfów

- Ja, Donimir z Troy - krzyknął chudy rycerz z trzema lwami na wamsie - byłem w obu bitwach o Sodden, alem was tam nie widział, panie krasnoludzie!

(...) - Bacz, co mówisz, brodaczu! - poczerwieniał Donimir z Troy, podciągając obciążony mieczem pas rycerski. - I do kogo!

Krew elfów

- Nieprawda to - powiedział Donimir z Troy. - Nie masz na pomniku jej imienia. Moje to strony, nie jeden raz na Wzgórzu byłem i wykute na pomniku napisy czytałem. Trzy czarodziejki tam poległy. Triss Merigold, Lytta Neyd, którą zwano Koral... Hmm... Imię trzeciej wymskło mi się z pamięci...

Heraldyka[edytuj | edytuj kod]