Diana de Saint-Villiers

Z Wiedźmińska Wiki

Diana de Saint-Villiers - szlachcianka, żona Heriberta Kłótnika. Matka Vizimira II.

Informacje z opisu dynastii redańskiej[edytuj | edytuj kod]

Notkę o Dianie napisał Andrzej Sapkowski w opisie dynastii redańskiej na swojej dawnej oficjalnej stronie.

DIANA de Saint-Villiers była szlachcianką temerską - nawet nie baronówną, ale zwykłą "urodzoną", córką zwykłego rycerza. HERIBERT KŁÓTNIK poślubił ją potajemnie, wbrew woli ojca. Gdy wstępował na tron Redanii, zażądano od niego, by się rozwiódł i poślubił jakąś królewnę lub księżniczkę. Kłótnik odmówił zdecydowanie, zgodził się jedynie, by małżeństwo było morganatyczne - to znaczy nie podnoszące do stanu monarszego ani DIANY, ani jej dzieci. DIANA umiejêtnie sprawiła, by zapis o morganatyczności pozostał jedynie znaczkiem na obrosłym kurzem i zapomnianym pergaminie. Sama DIANA i owszem, wolała królować z cienia, zza tronu (czy raczej zza łoża), ale jej syn, VIZIMIR - zawczasu stosownie nazwany tradycyjnym królewskim imieniem - miał być następcą tronu, był następcą tronu i został w swoim czasie królem Redanii, bez żadnych przeszkód, ku zadowoleniu wszystkich.

Odnośniki zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]

Władcy Redanii historyczny herb Redanii

aktualny herb Redanii

SambukAbrad Stary DąbRadowid I WielkiDambor CzarnyVestibor PysznyRadowid II ŻeglarzRadowid III ŚmiałyVizimir I StaryVridank ElfRadowid IV ŁysyHeribert KłótnikVizimir II SprawiedliwyRadowid V Srogi
Królowe
Maria Pulcheria z TemeriiCaitlyn z KaedwenCirra z CintryViviana z LyriiCerroFiametta z CidarisDiana de Saint-VilliersHedwig z MalleoreAdda Biała
Inni członkowie dynastii redańskiej
FalkaRiannonDalimiraMillegarda z Redanii