Detmold

Z Wiedźmińska Wiki
Detmold

Detmold - płowowłosy czarodziej pochodzący z Ban Ard. Miał brata Drithelma, z którym był blisko związany, zabitego podczas rebelii na Thanedd. Bracia byli po stronie Państw Północy. W grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów nie przepada za Filippą Eilhart z wzajemnością.

W grze Wiedźmin 2: Zabójcy Królów[edytuj | edytuj kod]

Po śmierci swojego brata podczas przewrotu na Thanedd, poprzysiągł zemstę tym, którzy mieli coś wspólnego z jego śmiercią. Przeniósł się do Kaedwen, gdzie został najbardziej zaufanym doradcą króla Henselta.

Najważniejszym celem czarodzieja jest pragnienie eksterminacji Wiewiórek, gdyż uważa ich za bandytów i morderców (prawdopodobnie to oni zabili Drithelma). Łaknie również śmierci zaprzedanych Nilfgaardowi czarodziejów - zdrajców oraz wszystkich innych których posądza przyczynienie się do śmierci brata.

Detmold jest jedną z ważniejszych postaci i jednym z głównych antagonistów w grze. Jak twierdzono, był on człowiekiem, dla którego przestały istnieć jakiekolwiek normy etyczne i moralne. By zrealizować swoje plany, nie zawaha się przed niczym. Traktuje innych przedmiotowo i po trupach dąży do celu. Jako nadworny mag króla Henselta, ma ogromne znaczenie polityczne w Królestwach Północnych.

Ginie zamordowany przez Vernona Roche'a lub na rozkaz Filippy Eilhart i Saskii lub ucieka podczas nieudanego odbicia Anais przez samego Vernona.

Jako, że był on czarodziejem wiatru, jego charakterystycznym atrybutem był kostur, zakończony blaszanym anemoskopem w formie koguta. Przy pasie zwykle nosił torbę i przytroczone butelki z magicznymi wywarami. Miał własnych niewolników, których magicznie przymuszał do zaspokajania swoich potrzeb.

Był metroseksualistą i homoseksualistą, co widać m.in w scenie z Detmoldem podczas zadania Kość z kości oraz wtedy, gdy mówi, że Triss nie jest w jego typie, więc nie może mu się w taki sposób "odwdzięczyć". Można to również wywnioskować z rozmów z Geraltem.

Czarodzieje przedstawili się. Jednym był Drithelm z Pont Vanis, drugim jego brat Detmold. Obaj byli w służbie króla Esterada z Koviru. Obaj okazali się małomówni, obaj odeszli przy pierwszej nadarzającej się okazji.
Czas pogardy, str. 114

Keira Metz wróciła po krótkiej chwili, nie sama. Towarzyszył jej płowowłosy czarodziej, którego wczoraj przedstawiono Geraltowi jako Detmolda z Ban Ard. Ten na widok wiedźmina zaklął i uderzył pięścią o dłoń.
Czas pogardy, str. 159

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Po śmierci swojego brata, sporządził listę winnych jego śmierci, którą nieustannie poszerza o nowe nazwiska.
  • Głosu w grze Detmoldowi użyczył Janusz German.
  • Posiada kolekcję drogocennej, srebrnej zastawy z Nazairu.
  • Pomimo, iż był magiem wiatru, był specjalistą m.in. w posługiwaniu się magią ognia, ponadto interesował sie nekromancją.