Detmold

Z Wiedźmińska Wiki
138d3f24b095f359d5e74ffc090492ce.jpg

Detmold - płowowłosy czarodziej pochodzący z Ban Ard. Miał brata Drithelma, z którym był blisko związany, zabitego podczas rebelii na Thanedd. Bracia byli po stronie Państw Północy.

Po śmierci swojego brata podczas przewrotu na Thanedd, poprzysiągł zemstę tym, którzy mieli coś wspólnego z jego śmiercią. Przeniósł się do Kaedwen, gdzie został najbardziej zaufanym doradcą króla Henselta

Charakterystyka[edytuj | edytuj kod]

Jest wysokim mężczyzną niestroniącym od makijażu, na głowie nosi czerwony czepek z białymi elementami. Przy pasie ma torbę oraz buteleczki z eliksirami. Jego kostur zakończony jest blaszanym anemoskopem w kształcie koguta.

Detmolda cechuje egoistyczny charakter. Jest pewny siebie, wręcz arogancki, ma zwyczaj umniejszania zdolności czarodziejek. Podobnie, jak one ma skłonności do manipulacji, wywyższa się nad Geraltem, lecz widzi w nim przydatne narzędzie.

Jest potężnym czarodziejem żywiołu powietrza, interesuje go jednak również magia ognia oraz nekromancja.

Nienawidzi Filippy Eilhart z wzajemnością.

Wiedźmin 2 Zabójcy Królów[edytuj | edytuj kod]

Najważniejszym celem czarodzieja jest pragnienie eksterminacji Wiewiórek, gdyż uważa ich za bandytów i morderców (prawdopodobnie to oni zabili Drithelma). Łaknie również śmierci zaprzedanych Nilfgaardowi czarodziejów - zdrajców oraz wszystkich innych których posądza przyczynienie się do śmierci brata.

Detmold jest jedną z ważniejszych postaci i jednym z głównych antagonistów w grze. Jak twierdzono, był on człowiekiem, dla którego przestały istnieć jakiekolwiek normy etyczne i moralne. By zrealizować swoje plany, nie zawaha się przed niczym. Traktuje innych przedmiotowo i po trupach dąży do celu. Jako nadworny mag króla Henselta, ma ogromne znaczenie polityczne w Królestwach Północnych.

Ginie zamordowany przez Vernona Roche'a lub na rozkaz Filippy Eilhart i Saskii lub ucieka podczas nieudanego odbicia Anais przez samego Vernona.

Czarodzieje przedstawili się. Jednym był Drithelm z Pont Vanis, drugim jego brat Detmold. Obaj byli w służbie króla Esterada z Koviru. Obaj okazali się małomówni, obaj odeszli przy pierwszej nadarzającej się okazji.

Czas pogardy, str. 114

Keira Metz wróciła po krótkiej chwili, nie sama. Towarzyszył jej płowowłosy czarodziej, którego wczoraj przedstawiono Geraltowi jako Detmolda z Ban Ard. Ten na widok wiedźmina zaklął i uderzył pięścią o dłoń.

Czas pogardy, str. 159

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Po śmierci swojego brata, sporządził listę winnych jego śmierci, którą nieustannie poszerza o nowe nazwiska.
  • Głosu w grze Detmoldowi użyczył Janusz German.
  • Posiada kolekcję drogocennej, srebrnej zastawy z Nazairu.
  • Pomimo, iż był magiem wiatru, był specjalistą m.in. w posługiwaniu się magią ognia, ponadto interesował sie nekromancją.

Gwint[edytuj | edytuj kod]