Dżinn

Z Wiedźmińska Wiki
Dżinn

Tw3 journal djinn locked.png

Tw3 journal djinn.png

Szczegóły
Rodzaj
Istoty magiczne
Boss
Tak
Podatności
Olej przeciw istotom magicznym
Bomba dwimerytowa
Składniki
Mutagen z żywiołaka ziemi
Esencja żywiołu
Pomniejszy Glif Quen
Nasycone odłamki
Szpon potwora
Sproszkowana tkanka potwora
Oko potwora
Piąta esencja

D'jinni lub Dżin - Duch Powietrza, zwany także geniuszem. Może osiągać wielkość stogu siana. Są odpowiedzialne za trąby powietrzne, huragany itp. Jednego z nich wyłowił z rzeki Jaskier, schowanego w butelce. W dalszym ciągu zniszczył znaczną część pobliskiego miasta (Rinde).

Dane z książek Sapkowskiego:[edytuj | edytuj kod]

Wracając do geniuszy, są ich cztery rodzaje, tak jak cztery są Płaszczyzny. Istnieją d'jinni, istoty powietrzne, maridy, związane z żywiołem wody, ifrity, które są geniuszami Ognia, i d'ao, geniusze Ziemi...

Ostatnie życzenie, str. 256

Z dzbanka, który podczas szamotaniny upadł na piasek, buchnął czerwony, świetlisty dym.

(...)

Dym zatętnił, skupił się w nieregularną kulę wiszącą na wysokości głowy poety. Kula przybrała kształt karykaturalnej, beznosej głowy z wielkimi ślepiami i czymś w rodzaju dzioba. Głowa miała około sążnia średnicy.

Ostatnie życzenie, str. 224

W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Zadanie[edytuj | edytuj kod]

Bestiariusz[edytuj | edytuj kod]

Z dzbanka buchnął czerwony, świetlisty dym. Dym zatętnił, skupił się w nieregularną kulę wiszącą na wysokości głowy poety...
– „Pierwsze pragnienie, opowieść ze wszech miar niezwykła”

D’jinni lub dżinn to potężny duch powietrza, skondensowana Moc żywiołów obdarzona świadomością i charakterem – zazwyczaj wyjątkowo podłym. Zgodnie z tym, co mówią legendy, dżinny potrafią spełniać najbardziej nawet wyszukane życzenia, czynią to jednak bardzo niechętnie.

Wyjątkowo potężni czarodzieje potrafią spętać te istoty. Czarodziej może wówczas korzystać z ich energii, przeobrażając ją w zaklęcia bez konieczności nużącego czerpania Mocy z tradycyjnych źródeł. Niewielu jednak się to udaje, gdyż sile dżinnów dorównuje jedynie determinacja, z jaką próbują uniknąć takiego losu. Aby dżinna uwięzić i nagiąć do swej woli, trzeba go wpierw osłabić – a to nie należy do łatwych zadań.

Walka z dżinnem jest bowiem niezwykle trudna. Potrafi on ciskać zaklęciami ze sprawnością, którą zawstydza nawet wybitnych ludzkich czarodziejów. Co więcej, manipulując żywiołem powietrza, potrafi sprowadzić potężne burze, huragany i sztormy. Jako istota magiczna jest wrażliwy na srebro – zaś broń stalowa nie czyni mu żadnej krzywdy.