Dębostwór

Z Wiedźmińska Wiki

Dębostwór, zwany także Dębopotworem lub Drzewkiem - stworzenie, które spotkali Geralt, Milva i Angoulême w Caed Myrkvid. Przypominało ono dąb, jednak było żywe. Dębostwór podlegał druidom, którzy dzięki niemu łapali swych wrogów w pułapki.

Stwór przypominał gigantyczne drzewo, rosochaty wiekowy dąb - a może i był dębem. Ale bardzo nietypowym dębem. Miast stać sobie gdzieś na polanie wśród opadłych liści i żołędzi, miast pozwalać biegać po sobie wiewiórkom i srać na siebie makolągwom, ten dąb raźno maszerował lasem, miarowo tupał grubaśnymi korzeniskami i wymachiwał konarami. Pękaty pień - lub tułów - potwora miał na oko za dwa sążnie średnicy, a ziejąca w nim dziupla nie była chyba jednak dziuplą, ale paszczą, bo kłapała z odgłosem przypominającym trzaskanie ciężkimi drzwiami.

Choć pod jego straszliwym ciężarem ziemia dygotała w sposób komplikujący utrzymanie równowagi, stwór sadził przez wądoły nad podziw zwinnie.

Wieża Jaskółki, str. 261

Dane z Gry Wyobraźni[edytuj | edytuj kod]

Niezwykle rzadka i raczej pokojowo usposobiona istota, przypominająca gigantyczne drzewo, zwykle rosochaty, wiekowy dąb. W przeciwieństwie do zwyczajnego drzewa potrafi się przemieszczać, choć robi to niezmiernie rzadko. Jako odnóży używa konarów i korzeni. W pękatym tułowiu-pniu znajduje się kłapiąca dziupla przypominająca paszczę, nie służy ona jednak do przyjmowania pokarmu. Dębostwory żywią się tak, jak drzewa - poprzez fotosyntezę i pobierając związki mineralne wprost z gleby.

Wrażliwe na ogień.