Cztery żywioły

Z Wiedźmińska Wiki

Cztery Elementy lub Pierwiastki - potocznie nazywane żywiołami. Jak powszechnie wiadomo, istnieją cztery żywioły natury, które utrzymują równowagę we wszechświecie. Oto one:

Czarodzieje byli mistrzami we władaniu poszczególnymi siłami, uznawani i szanowani przez teraźniejszych magów. Jedynym, który opanował wszystkie Pierwiastki był Jan Bekker.

- Czarodzieje - wyjaśnił Krepp - czerpią swą moc z sił natury, a dokładniej z tak zwanych Czterech Elemetów albo Pierwiastków, popularnie nazywanych żywiołami. Powietrze, Woda, Ogień i Ziemia. Każdy z tych żywiołów ma swój własny Wymiar, w żargonie czarowników nazywany Płaszczyzną. Istnieje Płaszczyzna Wody, Płaszczyzna Ognia i tak dalej. [...]
Ostatnie życzenie, str. 256
- Niewątpliwie. To zreszta alegoria. Nazwałbym ją alegoria triumfującej kobiecości. Powietrze, Woda, Ziemia i Ogień. I cztery słynne czarodziejki, mistrzynie we władaniu siłami tych żywiołów. Agnes z Glanville, Aurora Henson, Nina Fioravanti i Klara Larissa de Winter.
Czas pogardy, str. 134
   - Pani Yennefer? Jak to jest, z tym czerpaniem? Jeśli nabiorę w siebie mocy, to jej przecież może zabraknąć tam, w dole. Czy tak wolno? Matka Nenneke uczyła nas, że niczego nie wolno zabierać ot tak, dla kaprysu. Nawet wiśni należy zostawić na drzewach, dla ptaków i żeby po prostu opadły.
   Yennefer objęła ją, lekko pocałowała we włosy na skroni.
   - Chciałabym - mruknęła - żeby to, co powiedziałaś, usłyszeli inni. Vilgefortz, Francesca, Terranova... Ci, którzy uważają, że mają do mocy wyłączne prawa i mogą z niej korzystać bez ograniczeń. Chciałabym, żeby posłuchali małej mądrej brzydulki ze świątyni Melitele. Nie obawiaj się, Ciri. Dobrze, że o tym myślisz, ale wierz mi, mocy jest dość. Nie zabraknie jej. To tak, jakbyś w wielkim sadzie zerwała jedną jedyną wisienkę.

Krew elfów, str. 286
(Od lewej w dół) Aurora Henson, Nina Fioravanti, Klara Larissa de Winter i Agnes z Glanville.

Magowie:[edytuj | edytuj kod]

Czarodzieje którzy są mocno związani z Czterema Elementami to: