Czarodziejki i czarodzieje

Z Wiedźmińska Wiki
Czarodziejki i czarodzieje
Books Generic other.png
Czarodziejki i czarodzieje
Opis
Typ
Książka
Źródło
Lokacje
Kupno
60 oreny
Sprzedaż
12 oreny
ID
it_scroll_215

Książka zawiera charakterystykę najważniejszych osobistości spośród czarodziejów i opisuje ich wpływ na politykę.

Zawartość[edytuj | edytuj kod]

Czarodziejki i czarodzieje
by Marcus Marcellinus
"Bractwo Czarodziejów przestało istnieć po buncie na Thanedd, kiedy część magów oskarżono o zdradę na rzecz Nilfgaardu, po cym aresztowano lub zabito. Byli tam obecni wszyscy liczący sie czarodzieje, ponieważ w dniu następnym miała sie odbyć ważna narada. Podczas walk ginęli również neutralni magowie, miedzy innymi Hen Gedymdeith, którzy pamiętali jeszcze początki ludzkiej kolonizacji. Wkrótce potem Tissaia de Vries popelnila samobójstwo. Dzień jej śmierci stal sie końcem Bractwa i początkiem nowego ładu.
Po buncie na Thanedd niektóre spośród czarodziejek zyskały na znaczeniu. Filipa Eilhart wzmocniła swoja pozycje szarej eminencji na dworze Redanii, a elfka Francesca Findabair, królowa Doliny Kwiatów, bardziej zaangażowała sie w sprawy ludzi. Triss Merigold, jedna z młodszych czarodziejek, reprezentująca interesy Foltesta, również włączyła sie do kształtowania nowego porządku."

Głosariusz: Loża

Lokacje[edytuj | edytuj kod]