Czarodziej

Z Wiedźmińska Wiki
Czarodziej Carduin z Lan Exeter

Czarodziej - najczęściej człowiek, którzy potrafi władać Mocą; posiada bardzo rozległą wiedzę w dziedzinie magii, leczenia, astrologii itp. Sprawnie posługuje się zaklęciami. Magowie zapisali się na kartach historii już na samym jej początku. Dawniej byli szanowani i uwielbiani, jednak świat się zmienił... Dziś ludzie doskonale radzą sobie bez czarodziejów czy np. wiedźminów. Tych pierwszych nadal najczęściej można spotkać na dworach królewskich, w wielkich miastach lub w szkołach Magii (Wyspa Thanedd, Ban Ard). Posiadają własne organizacje takie jak: Kapituła czy Rada. Na Północy dysponują znacznymi wpływami, w odróżnieniu od Nilfgaardu, gdzie ich rola została znacznie okrojona.

Zobacz także:[edytuj | edytuj kod]

Ważniejsze postacie:[edytuj | edytuj kod]

Status[edytuj | edytuj kod]

  • Młodzi kandydaci na czarodziejów, uczących się magii w szkole, nazywa się adeptami.
  • Wyjątkowo utalentowany czarodziej mógł osiągnąć poziom czarnoksiężnika (Vilgefortz z Roggeven)

Nazewnictwo[edytuj | edytuj kod]

Na północy Kontynentu najbardziej popularnym zwrotem używanym do określenia mężczyzny parającego się magią jest czarodziej, jednak istnieją także inne formy:

  • mag lub magik (potoczna, krótsza forma),
  • czarownik (mężczyzna specjalizujący się w rzucaniu klatw i uroków ale też w zielarstwie),
  • czarnoksiężnik (potężny i utalentowany mężczyzna parający się magią)

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • W sadze Sapkowskiego czarodzieje do rzucania zaklęć używali dłoni lub różdżek. W grze Wiedźmin 2 każdy czarodziej do rzucenia czaru potrzebuję magicznej laski tak samo jak czarodziejki.
  • magowie panują nad materią, bo używają pełnej mocy swojego mózgu.

Czarodziej Terranova - grafika Tornejdo