Człowiek - pierwsze spotkanie

Z Wiedźmińska Wiki

Poprzedni odcinek Poprzedni odcinekNastępny odcinek Następny odcinek

Człowiek - pierwsze spotkanie - trzeci odcinek serialu Wiedźmin. Opowiada o pierwszych doświadczeniach ze spotkania Geralta z różnymi ludźmi - dobrymi i złymi. Odcinek nie jest oparty na żadnym z opowiadań Andrzeja Sapkowskiego.

Streszczenie[edytuj | edytuj kod]

W lesie Geralt jest świadkiem próby gwałtu grupy żołdaków na kilkunastoletniej dziewczynie. Chcąc zapobiec złu, musi stanąć do walki z ludźmi, a więc sprzeniewierzyć się wiedźmińskiemu kodeksowi. Geralt zabija kilku napastników, lecz wobec ataku z tyłu pozostaje bezradny. Gdyby w porę nie pojawił się jego dawny opiekun, nie uszedłby z życiem. Uratowana z opresji dziewczyna to Renfri, księżniczka, która uciekła z zamku, nie mogąc znieść macochy. Chce przystąpić do leśnej bandy, by w przyszłości zemścić się na drugiej żonie ojca. Zdumiony Geralt odkrywa, że dziewczyna nie okazuje mu żadnej wdzięczności. Jest zarozumiała, dwulicowa i zepsuta. Do wiedźmina żywi zaś mieszaninę pogardy i litości. Odprowadziwszy Renfri do kryjówki zbójników, Geralt rusza dalej. Ratuje życie młodziutkiej driadzie Morenn zabijając leśnego wija. Morenn jest poważnie ranna - ugodziła ją strzała siepaczy Falvicka, który prowadzi podjazdową wojnę przeciw elfom. Dzięki eliksirom Geraltowi udaje się wyleczyć driadę. Ta okazuje się przeciwieństwem Renfri, jest cicha i łagodna, a w dodatku zakochana w swym wybawcy. Widząc uczucie Morenn, zakłopotany Geralt postanawia odwieźć ją do rodzinnego Brokilonu.

Obsada[edytuj | edytuj kod]

Niezgodności z książkami Sapkowskiego[edytuj | edytuj kod]

  • Geralt nie spotkał Renfri, gdy ta była jeszcze dzieckiem. Spotkali się dopiero w Blaviken, gdy Renfri szykowała się do zabicia Stregobora.
  • Geralt w tamtym czasie nie mógł spotkać się z Morenn, gdyż nie było jej wtedy na świecie.

Odcinek na Youtube[edytuj | edytuj kod]