Cyrus Engelkind Hemmelfart

Z Wiedźmińska Wiki
Cyrus Engelkind Hemmelfart
Tw3 painting of hemmelfart.png
Module
|- Informacje
Rasa
Człowiek
Płeć
Mężczyzna
Tytuł(y)
Hierarcha Novigradu
Przynależność
Kult Wiecznego Ognia
Profesja
Kapłan

Cyrus Engelkind Hemmelfart - sędziwy hierarcha Novigradu, rasista. Cieszy się wysoką pozycją i powszechnym szacunkiem wśród królów północy. Jest przywódcą kultu Wiecznego Ognia.

- Proszę - skinął drżącą dłonią Cyrus Engelkind Hemmelfart, hierarcha Novigradu, z racji wieku, urzędu i powszechnego szacunku per acclamationem zaakceptowany jako przewodniczący obrad. - Proszę zajmować miejsca.

Pani Jeziora, str. 400 f.

- Niecodzienna uroda, pomyślał hierarcha Hemmelfart, patrząc, jak wszyscy, na wieszany portret rozmiarów, jak pozostałe, co najmniej pół sążnia na sążeń. Dziwna uroda. Głowę dam, że to jakaś metyska. Głowę stawię, że ma w żyłach przeklętą krew elfów.

Pani Jeziora, str. 421

Co to za zbieranina jakaś, co to za szajki, myślał hierarcha Hemmelfart, drżącą ręką błogosławiąc defiladę. Komu tu się wiwatuje?

Pani Jeziora, str. 437

W grze Wiedźmin 3: Dziki Gon[edytuj | edytuj kod]

Pojawia się podczas zadań „Dorwać Juniora” (jako widz w czasie walk na arenie) i „Nie ma jak w domu” po drugiej stronie megaskopu. Jest kilka razy wspominany w rozmowach bohaterów. W niektórych domach w Novigradzie wisi jego portret, który można otrzymać od niziołków w trakcie wykonywania zadania „Poeta w opałach”. Można go podarować Jaskrowi lub powiesić na ścianie w winnicy.

Wbrew powszechnej opinii, że w Novigradzie rządzą przestępcy (Tasak, Bedlam, Sigi Reuven, Skurwiel Junior), wywiad nilfgaardzki uważa, iż rzeczywistą władzę w mieście ma Wieczny Ogień i hierarcha, a kto ma hierarchę, ten ma Novigrad. Szpiedzy cesarscy stworzyli plan przeciągnięcia Hemmelfarta na stronę Emhyra. Chcieli wykorzystać do tego wielką słabość duchownego – piękne kobiety. Specjalnie przygotowaną młodą dziewczynę mieli mu podstawić na balu u Vegelbudów.

Inne[edytuj | edytuj kod]

Uwagi[edytuj | edytuj kod]

  • His face in the painting resembles Jan Paweł II, a pope and saint of Roman Catholic Church, originally from Poland.