Coram Agh Ter

Z Wiedźmińska Wiki
(Przekierowano z Coram Agh Tera)
Abigail, kapłanka Coram Agh Tera w grze komputerowej Wiedźmin

Coram Agh Ter - inaczej Lwiogłowy Pająk jest bogiem śmierci nagłej i gwałtownej. Jego kapłani to specjaliści w zadawaniu bólu, cierpienia i rzucaniu klątw. Jedna ze świątyń Lwiogłowego Pająka znajduje się w Mircie (Gelibol – Dolina Nimnar).

-(...) Pewnego dnia wypuściliśmy się aż do Gelibolu, pod Mirt, i obrabowaliśmy świątynię. na domiar złego, była tam również młoda kapłanka.
-Co to była za światynia Nivellen?
-Jedna zaraza wie, Geralt. Ale musiała to być niedobra świątynia. Na ołtarzu, pamiętam, leżały czaszki i gnaty, palił się zielony ogień. śmierdziało jak nieszczęście(...)

Ostatnie życzenie, str. 57

-Mieliście wtedy pecha- powiedział.- Ze wszystkich świątyń w Gelibolu i dolinie Nimnar wybraliście akurat chram Coram Agh Tera, Lwiogłowego Pająka. żeby zdjąć przekleństwo rzucone przez kapłankę Coram Agh Tera, trzeba wiedzy i zdolności, których ja nie posiadam.

Ostatnie życzenie, str. 64

Z gry Wiedźmin:[edytuj | edytuj kod]

W kanałach w Wyzimie Klasztornej znajduje się wejście do jednej z krypt, zamieszkanej przez członków kultu Lwiogłowego Pająka. Informacje o tym można znaleźć przy ciele rycerza w jednym z zaułków kanałów.