Conynhaela

Z Wiedźmińska Wiki

Conynhaela - magiczny lek, pozwalający szybko zregenerować tkankę kostną. Stosowany jedynie przez brokilońskie driady. Conynhaela wnika korzonkami do skóry. Na warstwie skórnej uleczonego można dojrzeć ciemne punkty, miejsca wniknięcia conynhaeli do organizmu. Skutkiem ubocznym takiego leczenia jest podrażnienie pnia nerwowego, najsilniej odczuwa się to w stawach. W zimie bóle się nasilają.

- Miałem złamaną rękę i trzon kości udowej.
- Jak dawno temu?
- Miesiąc z okładem.
- I już chodzisz? Niebywałe. Driady z Brokilonu, prawda?
- Jak na to wpadłeś?
- Tylko driady znają leki, zdolne tak szybko odbudować tkankę kostną. Na wierchach twoich dłoni widzę ciemne punkty, miejsca, w które wniknęły korzonki conynhaeli i symbiotyczne pędy purpurowego żywokostu. Conynhaelą umieją posługiwać się wyłącznie driady, a purpurowy żywokost nie rośnie poza Brokilonem. (...)
- Magia driad odbudowała ci uszkodzoną kość, ale jednocześnie spowodowała małą rewolucję w pniach nerwowych. Skutek uboczny, najsilniej odczuwany w stawach.
- Co możesz mi na to poradzić?
- Nic, niestety. Jeszcze przez długi czas będziesz nieomylnie przewidywał słotę. Zimą bóle się nasilą. Nie zalecałbym ci jednak silnych leków znieczulających. Zwłaszcza narkotyków.

Chrzest ognia, str. 127

Ciekawostki i inne informacje[edytuj | edytuj kod]