Coën

Z Wiedźmińska Wiki
F Coen.jpg

Coën - wiedźmin zimujący w Kaer Morhen, pochodził z Poviss, przyjaciel Geralta.

Wygląd i charakter[edytuj | edytuj kod]

Miał jasne, żółtozielone tęczówki, a jego pocięte czerwonymi niteczkami soczewki wskazywały na kłopotliwy efekt mutacji oczu. Nosił krótką czarną brodę, którą starał się ukryć głębokie blizny po ospie. Wiekiem dorównywał Lambertowi.

Coën był szczerą, spokojną, życzliwą i z łagodnym podejściem do ludzi osobą. Triss twierdziła, że był pierwszym wiedźminem, u którego zauważyła śmiech. Coën wykazywał troskę o otaczający go świat, zaciągnął się jako ochotnik do Bitwy pod Brenną.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Zimowanie w Kaer Morhen[edytuj | edytuj kod]

Jesienią 1263 roku Coën przybył do Kaer Morhen, aby przezimować. W tym czasie w Warowni Starego Morza przebywali już Vesemir, Eskel oraz Lambert. Wraz z innymi zgromadzonymi w zamku brał udział w nauczaniu Ciri szermierki.

Bitwa pod Brenną[edytuj | edytuj kod]

Zginął w bitwie pod Brenną, pchnięty w serce dwuzębną sulicą. Śmierć Coëna, a także Geralta, przewidziała w transie Cirilla.

Wiedźmin[edytuj | edytuj kod]

Został wspomniany przez ogrodnika w akcie II jako „rębajło” oraz ten, który „jako jedyny śmiał się z własnej śmierci”. Geralt otrzymał również miecz Coëna w ramach obietnicy, jaką Ogrodnik złożył zmarłemu wiedźminowi.

Komora niezawodnie przebita. Aorta niemal odseparowana... A on jeszcze przed chwilą oddychał. Tu na stole. Ugodzony w samo serce, dożył aż do stołu...
Pani Jeziora, str. 306
Pchnięty widłami lub jakimś dwuzębnym typem gizarmy... Jeden ząb żeleźca przebił serce, o, proszę spojrzeć.
Pani Jeziora, str. 306

Ciekawostki i inne informacje[edytuj | edytuj kod]

  • Coën, mimo że wiedźmini powinni być neutralni, zgłosił się na ochotnika do bitwy pod Brenną, w której zginął.
  • Prawdopodobnie wziął udział w Bitwie pod Brenną przez Triss Merigold, która (w Krwi elfów) rozmawiała na ten temat z wiedźminami.
  • Coën, mimo że był obecny przy trenowaniu Ciri w Kaer Morhen, nie pojawił się w prologu Wiedźmina 3.
  • Jako jedyny z wiedźminów wybuchnął śmiechem przy Triss.
  • Istnieje teoria, według której nie był wychowankiem Szkoły wilka, tylko Gryfa. Jak wspomniał Geralt w "Krwi Elfów", Coën zimował w Kaer Morhen pierwszy raz.
  • Przyjażnił się też z Lambertem oraz Eskelem .

Gwint[edytuj | edytuj kod]