Cidaris

Z Wiedźmińska Wiki
Królestwo Cidaris
Stolica Cidaris
Ustrój polityczny monarchia
Głowa państwa król Ethain z Cidaris
Jednostka monetarna Talar cidaryjski
Język urzędowy Język Wspólny

Herb
nieoficjalny

Nieoficjalny herb Cidaris
Propozycja herbu Cidaris.
Flaga
nieoficjalna
Nieoficjalna flaga Cidaris
Propozycja flagi Cidaris.

Cidaris - To niewielkie królestwo położone nad Wielkim Morzem. Stolica Cidaris słynie z Morskiego Bazaru, na którym można kupić wiele dziwnych, egzotycznych i rzadkich towarów zwożonych z najdalszych zakątków świata. Graniczy z Temerią, Kerackiem, oraz Verden i Bremervoord poprzez doline rzeki Adalatte. Królestwo Cidaris, podobnie jak Toussaint, słynie z wyrobu wyśmienitych win. Flota Ethaina osłaniała od Morza tereny Czterech Królestw (Aedirn, Kaedwen, Redania, Temeria).

Ważniejsze miasta[edytuj | edytuj kod]

Osoby związane z Cidaris[edytuj | edytuj kod]

Gospodarka[edytuj | edytuj kod]

Królestwo Cidaris utrzymuje się głównie z rybołówstwa, połowu pereł i bursztynów, owoców morza oraz handlu morskiego przeróżnymi towarami z najdalszych zakątków świata. Cidaris słynie także z wyrobu znakomitych win które ustępują tylko tym z Toussaint.

Religia[edytuj | edytuj kod]

Jak w innych Królestwach Północnych, w Cidaris są wyznawane kulty Proroka Lebiody, Melitele i Wiecznego Ognia. Możliwe, że dzięki kontaktom handlowym ze Skellige napłynął tu kult Freyi.

Kultura[edytuj | edytuj kod]

Miejscowa ludność to w większości rybacy i poławiacze, ich kultura nieodzownie związana jest z morzem.

Siły zbrojne[edytuj | edytuj kod]

Nie wiadomo jakie siły posiada królestwo Cidaris. Prawdopodobnie opiera się na znakomitej marynarce wojennej.

- Towar idzie przez Mahakam, przez Brugge, przez Verden, przez porty w Cidaris...

??, str.

- Cidaris, jak wiecie, to jedno z królestw, w którym większość ludności utrzymuje się z rybołówstwa.

Chrzest ognia, str.

- Dorregaray - mruknęła Filippa, bez skrępowania przyciskając się do boku Geralta - szpieguje dla króla Ethaina z Cidaris.

Czas pogardy, str. 63
- Do stu morskich diabłów - mruknął Crach an Craite. - Zapomniałem, jaki on jest wielki, ten Brisingamen. Nie byłem tu od dziecka... Za to można by chyba kupić wszystkie stocznie z Cidaris. Razem z pracownikami i roczną produkcją. Jarl przesadzał. Ale nie bardzo.
Wieża Jaskółki, str. 135

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Cidaris, choć jest małym królestwem, należy do jednych z najzamożniejszych państw.
  • To właśnie stąd, a dokładniej z miasta Roggeveen, pochodzi Vilgefortz.
  • Cidaris wytwarza dobre i znane wino, które choć ustępuje smakiem winom z Toussaint, jest chwalone przez poetów.

Inne[edytuj | edytuj kod]

Heraldyka[edytuj | edytuj kod]