Cidaris

Z Wiedźmińska Wiki
Królestwo Cidaris
Stolica Cidaris
Ustrój polityczny monarchia
Głowa państwa król Ethain z Cidaris
Jednostka monetarna Talar cidaryjski
Język urzędowy Język Wspólny

Herb
nieoficjalny

Nieoficjalny herb Cidaris
Propozycja herbu Cidaris.
Flaga
nieoficjalna
Nieoficjalna flaga Cidaris
Propozycja flagi Cidaris.
Królestwo Cidaris na Mapie Orteliusa

Cidaris - To niewielkie królestwo położone nad Wielkim Morzem. Stolica Cidaris słynie z Morskiego Bazaru, na którym można kupić wiele dziwnych, egzotycznych i rzadkich towarów zwożonych z najdalszych zakątków świata. Graniczy z Temerią, Kerackiem, oraz Verden i Bremervoord poprzez doline rzeki Adalatte. Królestwo Cidaris, podobnie jak Toussaint, słynie z wyrobu wyśmienitych win. Flota Ethaina osłaniała od Morza tereny Czterech Królestw (Aedirn, Kaedwen, Redania, Temeria).

Ważniejsze miasta:[edytuj | edytuj kod]

Gospodarka[edytuj | edytuj kod]

Królestwo Cidaris utrzymuje się głównie z rybołówstwa, połowu pereł i bursztynów, owoców morza oraz handlu morskiego przeróżnymi towarami z najdalszych zakątków świata. Cidaris słynie także z wyrobu znakomitych win które ustępują tylko tym z Toussaint.

Religia[edytuj | edytuj kod]

Jak w innych Królestwach Północnych, w Cidaris są wyznawane kulty Proroka Lebiody, Melitele i Wiecznego Ognia. Możliwe, że dzięki kontaktom handlowym ze Skellige napłynął tu kult Freyi.

Kultura[edytuj | edytuj kod]

Miejscowa ludność to w większości rybacy i poławiacze, ich kultura nieodzownie związana jest z morzem.

Siły zbrojne[edytuj | edytuj kod]

Cidaryjski rycerz

Nie wiadomo jakie siły posiada królestwo Cidaris. Prawdopodobnie opiera się na znakomitej marynarce wojennej.

- Towar idzie przez Mahakam, przez Brugge, przez Verden, przez porty w Cidaris...

??, str.

- Cidaris, jak wiecie, to jedno z królestw, w którym większość ludności utrzymuje się z rybołówstwa.

Chrzest ognia, str.

- Dorregaray - mruknęła Filippa, bez skrępowania przyciskając się do boku Geralta - szpieguje dla króla Ethaina z Cidaris.

Czas pogardy, str. 63
- Do stu morskich diabłów - mruknął Crach an Craite. - Zapomniałem, jaki on jest wielki, ten Brisingamen. Nie byłem tu od dziecka... Za to można by chyba kupić wszystkie stocznie z Cidaris. Razem z pracownikami i roczną produkcją. Jarl przesadzał. Ale nie bardzo.
Wieża Jaskółki, str. 135

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Cidaris, choć jest małym królestwem, należy do jednych z najzamożniejszych państw.
  • To właśnie stąd, a dokładniej z miasta Roggeveen, pochodziVilgefortz.
  • Cidaris wytwarza dobre i znane wino, które choć ustępuje smakiem winom zToussaint, jest chwalone przez poetów.

Grafika[edytuj | edytuj kod]